כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

תם מבצע 'עמוד ענן' • ישראל וחמאס נצרו אש; חגיגות בעזה; המילואימניקים מתקפלים

בתום שמונה ימי לחימה, במהלכם הומטרו אלפי רקטות ונהרגו חמישה, תם מבצע "עמוד ענן" • ישראל הכריזה על הפסקת אש, ושעתיים אחר כך חדל הירי מעזה • ראש הממשלה: "פגענו במפקדים בכירים והשמדנו אלפי רקטות" • חגיגות בעזה - היום הוכרז כיום חג • סקר ערוץ 2 על הפסקת האש: 74 אחוז נגד • סיקור נרחב ומתעדכן בערוץ המיוחד: גלריות I וידאו

הפסקת אש?. צילום: פלאש90
הפסקת אש?. צילום: פלאש90



הפסקת אש הוכרזה הערב (ד), בשעה 21:00 בערב. אך רקטות נורו לרחבי הדרום עד חצות. דובר צה"ל מסר עם ההחלטה לנצור את האש: "יעדי המבצע הושגו, חמאס קיבל מכה קשה מאוד".

גורמי צבא וגורמים מדיניים תמימי דעים: הסבב הבא הוא רק עניין של זמן

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי הודיע כי "צה"ל הפסיק לירות לעבר הרצועה ויפתח באש רק אם תהיה סכנה לכוחות". עם זאת, אחרי השעה 21:00 נשמעו אזעקות באשכול, שדרות ושער הנגב.

במסיבת עיתונאים בירושלים הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הם הניחו שנמנע מפעולה תקיפה נגדם אבל טעו.

"פגענו במפקדים בכירים של ארגוני הטרור, השמדנו אלפי רקטות שכוונו לדרום ואת רוב הרקטות שכוונו למרכז, והרסנו מתקני שליטה של החמאס. כל זה נעשה תוך תמיכה איתנה מצד הגורמים המובילים בקהילה הבינלאומית".

נתניהו הודה לנשיא אובמה על תמיכתו הבלתי מסויגת בפעולה שנועדה להגן על ישראל, והביע הערכה לשרת החוץ הילארי קלינטון על מאמציה של מצרים להגיע להפסקת אש.

"יש לתת הזדמנות להסכם ולתת לאזרחי ישראל לחזור לשגרה", הוסיף, ישראל לא יכולה לשבת בחיבוק ידיים מול ההתעצמות של אויבנו בנשק הטרור. סיכמתי עם אובמה שנפעל יחד נגד הברחות הטרור, נשק שרובו ככולו מגיע מאיראן".

שר הביטחון ברק אמר כי מטרות המבצע הושגו במלואן. "החמאס והג'יהאד קיבלו מהלומה כואבת: ג'עברי ועשרות רבות של פעילים ומפקדים בכירים נהרגו", הוסיף.

שר החוץ איווט ליברמן אמר כי "כל הדיבורים על בידוד לאומי והתקשורת הלקויה עם ארה"ב הם אגדות".

עמוד ענן: ערוץ מיוחד • דיווחים, תמונות ווידאו

מתוצאות סקר, שנערך על ידי מכון שילוב מילווארד בראון, ופורסם בערוץ 2, עולה כי רוב מכריע של הציבור הישראלי מתנגד לרגיעה עם חמאס. 64% סבורים שההבנות יחזיקו רק לזמן קצר.

רגע לפני הפסקת האש נמשך הירי על הדרום. מטח רקטות נורה בשעה 21:00 בדיוק לעבר יישוב מ.א. אשכול. מטח כבד נורה לעבר כל ערי הדרום. פצוע קל בנתיבות. חמש רקטות נורו לעבר באר שבע. פגיעה ישירה בחצר בית, נגרם נזק בלבד.

הארגונים הפלסטיניים בעזה ערכו חגיגות על סיום מבצע "עמוד ענן". הם טוענים שניצחו. רבים יצאו לרחובות, ירו באוויר וחילקו ממתקים. במסגדים נשמעו בשעה 21:00 קריאות הלל "על הניצחון". חגיגות גם ברחבי הגדה המערבית.

ירי על ישראל • חייל נפצע אנושות

למרות הפסקת האש המשיך הירי על ישובי הדרום. ומחר לא יתקיימו לימודים באזור.

בשעות הערב נחתו שלוש רקטות בשטחים פתוחים במועצת חוף אשקלון. רקטה נוספת נחתה במועצת שער הנגב.

סמוך לשעה 16:40 פגע טיל שנורה מרצועת עזה לעבר שטח המועצה האיזורית אשכול בפגיעה ישירה באחד הקיבוצים. שישה בני אדם נפצעו, בהם ארבעה חיילים. אחד מהחיילים נפצע אנושות, אחד בינוני והשאר קל.

שניים מהפצועים פונו באמצעות מסוק והיתר באמבולנס לבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע.

לראשונה מאז פתיחת המבצע נורו רקטות גם לעבר אזור בית שמש - שנפלו בשטחים פתוחים.

בשעות הצהרים נורה מטח לעבר באר שבע. רקטה אחת יורטה, והשאר נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק.

שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית בני שמעון והמועצה האזורית יואב. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק (יניר יגנה)

בשעות הבוקר נורו רקטות לעבר שדרות, קריית מלאכי ובאר טוביה. פגיעה ישירה בבית בשטח המועצה האיזורית באר טוביה. הבית עלה באש. צוותי כיבוי פועלים במקום. עד כה לא דווח על נפגעים. בעלת הבית שהתה בחדר הממ"ד ולא נפגעה.

בסך הכל, מאז שעות הבוקר המוקדמות, שוגרו מרצועת עזה מעל 90 רקטות לעבר שטח מדינת ישראל, 41 רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, רקטה אחת פגעה ישירות במבנה.

בנוסף, מערכת כיפת ברזל יירטה כ-20 רקטות שהיו אמורות להתפוצץ באיזורים מיושבים, ובכך עלה מנין היירוטים מאז תחילת המבצע לכ-420.,

תקיפות בעזה • יותר מ-30 מחבלים חוסלו

גם היום - יום שמיני למבצע 'עמוד ענן' - המשיך חיל האוויר בגל תקיפות מאסיבי ובכתישה לאורך כל רצועת עזה, בניסיון ללחוץ על החמאס להיענות לדרישות של ישראל.

חיל האוויר המשיך לתקוף ברצועת עזה. לפי דיווחים אחרונים, באחת ההפצצות נהרג אדם ועוד שמונה נפצעו.

צה"ל תקף מבנה ששימש כחמ"ל של הג'יהאד האיסלמי בו שהו בכירים במערך הרקטי ארוך הטווח של הארגון.

במהלך היום הותקפו למעלה מ-120 תשתיות טרור ברחבי רצועת עזה. בין היעדים שהותקפו היה ביתו של עיסאם דעליס, יועצו של ראש הממשלה איסמעיל הנייה, במחנה הפליטים נוסייראת במרכז הרצועה, מגרש הכדורגל אל-ירמוכ בעיר עזה הופצץ, כמו גם מסגד באזור ג'בליה בצפון הרצועה. גם בניין העירייה בעזה הופצץ ונגרם לו נזק. בשעות הצהרים תקף צה"ל בדרום רצועת עזה שלושה פעילי חמאס אשר עסקו בירי לעבר שטח ישראל. זוהתה פגיעה.

עוד הותקפו: קומת המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס, המשרד לביטחון פנים, מתחם שיטור מרכזי, וכן דירת מסתור צבאית בדרום הרצועה שהיוותה מרכז קשר ומקום מפגש של בכירי פעילי הטרור.

תקיפת צה"ל ברצועה היום:



בנוסף, כלי טיס של חיל-האוויר תקפו בכיר במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חמאס, מחבל שזוהה בנקודה ממנה בוצע השיגור לעבר ירושלים אתמול בצהריים, וכן מספר חוליות מחבלים נוספות אשר עסקו בפעילות טרור. כמו כן, תקפו במהלך הלילה לוחמי חיל הים אתר שיגורים, מוצב ומבנה המשמשים לפעילות טרור של החמאס.

צה"ל גם השמיד כ-50 משגרים מוטמנים, מנהרות טרור, מערך של מנהרות בהן מועבר דלק המיועד לפעילות החמאס, שלושה מחסני אמצעי לחימה ואתר לייצור אמצעי לחימה.

דובר צה"ל, תת אלוף יואב פולי מרדכי, התייחס לנעשה ברצועת עזה: "ביממה האחרונה הגברנו מאוד את התקיפה של משגרי רקטות וטילים. רק בשעות האחרונות הושמדו 3 חוליות שהיו בדרכן לשיגור, או ששיגרו טילים לעבר ישראל, זאת באמצעים שהכנסנו לשטח".

בהתיחסו לפעילות הצבאית של צה"ל אמר: "תושבי עזה התעוררו הבוקר למציאות שונה לחלוטין, בה מבני שלטון רבים הרוסים, מנהרות ההברחה וביחוד של הגז והדלק, שהם המשאב העיקרי להכנסות החמאס, הרוסות וכן מקומות שיגור ומנהרות טרור".

לדברי דובר צה"ל, חיל האוויר תקף כ-70 מוקדים שונים ברצועת עזה. יעדי המתקפות היו סמלי שלטון ותשתיות, בהם משגרי רקטות, ו-30 מחבלים שהיו לפני או אחרי שיגור חוסלו, באזור סג'עיה שבצפון הרצועה, באזור אבסאן שבדרום הרצועה ובמרכז הרצועה. "בין היתר, הותקפה קומת המודיעין הצבאי של חמאס, שמוקמה במרכז תקשורת, המשרד לביטחון פנים ומתחם משטרה. בתחום איתור המשגרים נרשם שיפור משמעותי, והלילה, החל מחצות ועד שעות הבוקר המוקדמות, הותקפו 60 משגרי טילים מוטמנים ורקטות. הותקפו גם 30 מנהרות הברחה ותקיפה, כולל מבנים של הביטחון הצבאי". לדבריו, "פעילי החמאס בדרגי השטח חשבו שהם עומדים לקראת הסכם הפסקת אש, ולכן ירו עשרות רקטות במטחים גדולים, ולאחר מכן נרשמה הפוגה".

מטוסי חיל האוויר הפציצו אמש גם בניין הנמצא בשימוש סוכנויות הידיעות AFP, AP ואל ג'זירה בעזה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. לא דווח על נפגעים כתוצאה מהתקיפות.

לפי הדיווחים, מליל אמש נהרגו 30 בני אדם בעזה. בכך עלה מניין ההרוגים מתחילת מבצע 'עמוד ענן' בעזה, על פי הדיווחים, ל-139 פלסטינים ו-950 נפצעו.,

הפסקת אש • "סולם מנייר למובסים"

היום הוקדש לסיכום על הפסקת האש שהוכרזה במהלך הערב.



משרד החוץ המצרי הפיץ את נוסח ההבנות לפיהן ישראל תחדל מכל התקפותיה ברצועת עזה, ביבשה, בים ובאוויר, ובמסגרת זו לא יבוצעו פלישות לשטח הפלסטיני וסיכולים ממוקדים. הארגונים הפלסטיניים יפסיקו את כל ההתקפות מרצועת עזה לכיוון ישראל, כולל ירי הרקטות והתקפות על קו הגבול.

בהבנות נקבע עוד כי בתוך 24 שעות מרגע כניסת הפסקת האש לתוקף, יחלו דיונים על פתיחת מעברי הגבול, הקלת תנועת האנשים והסחורות בהם והקלת תנועת תושבים פלסטינים בסמוך לגדר המערכת. סוכם בו כי כל אחד מהצדדים יוכל להעלות סוגיות נוספות לדיון, כל צד יתחייב שלא להפר את ההבנות לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף.

"מצרים מדגישה את המחויבות ההיסטורית שלה לעניין הפלסטיני ולפתרון הצודק והכולל", אמר עמרו, "היא תמשיך במאמציה להשיג את המטרה באמצעות פעילות דיפלומטית כדי להביא לסיום הפילוג בצד הפלסטיני". קלינטון אמרה כי "זהו רגע קריטי לאזור. הממשלה החדשה של מצרים היא אבן פינה חשובה ליציבות באזור. לעמי האזור מגיעה ההזדמנות, ועכשיו עלינו להתמקד".

ראש הממשלה נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונענה להמלצתו להעניק סיכוי להצעת מצרים להפסקת אש. כך מסרה לשכת ראש הממשלה. בלשכת נתניהו ציינו כי ישראל רוצה לתת הזדמנות לייצוב המצב והרגעתו, בטרם יהיה צורך להפעיל עוצמה רבה יותר.

סוכנות אי-פי דיווחה כי כחלק מההבנות, ישראל תעצור את הפעילות הצבאית נגד חמאס, והפעילים ברצועה לא ישגרו טילים לעבר ישראל. כעבור 24 שעות של רגיעה ייפתחו מעברי הגבול בין ישראל לרצועה לתנועת תושבים וסחורות.

בשעות הצהריים התכנסה התשיעייה ב'קריה' בתל אביב בכדי לדון בפרטי ההסכם הפסקת האש, כאשר רק שניים מהשרים מתנגדים לה באופן נחרץ: שר הפנים אלי ישי ושר האוצר יובל שטייניץ.

בימין תוקפים בחריפות את הפסקת אש, וטוענים כי הדבר יהווה זריקת עידוד לטרור, וכי חמאס שוב יתחזק וישתקם עד לסבב האש הבא. גם ראשי רשויות בדרום הודיעו כי לא יסכימו להפסקת אש שתביא לסבב ירי נוסף.

בשיחות סגורות, כינה שר הביטחון אהוד ברק את מסמך ההבנות, "סולם מנייר למובסים, שנועד לאפשר לחמאס לחזור הביתה ולהסביר את מה שקרה בעזה בשבוע האחרון". לדברי גורמים מדיניים בירושלים, בדרך לניסוח התעכבו אנשי החמאס על הפרטים הקטנים והתעקשו על כל אות, בניסיון לסחוט הישגים שניתן להציגם בפני ציבור הפלסטיני.

כ-100 בני אדם הפגינו ברחבת העירייה בבאר שבע ובאשדוד במחאה על הפסקת האש הצפויה. המפגינים קראו לראש הממשלה לא לחתום על הסכם הפסקת אש, ואמרו כי הם מוכנים לישיבה ממושכת במקלטים.

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, שהגיע לקהיר לאחר ביקורו בישראל, אמר כי הפיגוע באוטובוס בתל אביב מדגיש את הצורך בהפסקת אש מיידית.

בארץ • מדוע לא הגיעו עובדים במגדלי בסר ברמת גן לעבודה?

• הלימודים בראשון לציון התקיימו היום במתכונת חלקית בעקבות התפוצצות הטיל אמש באחד הבניינים בעיר

• צוותי מס רכוש פועלים מאז החל מבצע 'עמוד ענן' ביישובי הדרום בכוחות מתוגברים לטיפול בנזקים מפגיעות הרקטות. 50 צוותים של עובדים ושמאים פזורים בכל האזורים שנפגעו ונותנים מענה ראשוני לאזרחים. כמו כן ניתן מענה במוקד מס רכוש בדרום בטלפון 08-6623300.

נכון לשעות הבוקר, על פי הערכה, מאז החל מבצע 'עמוד ענן', ישנם כ-1,240 מקרים של פגיעה ברכוש - מבנים, כלי רכב וחקלאות. ב-80% מהמקרים כבר הוגשו תביעות והן מטופלות.

• בפגישה לילית שקיימו מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו ומפקד פיקוד העורף אייל איזנברג, הוחלט כי אין כוונה לשנות את שיגרת החיים באזור המרכז וגוש דן. עוד סוכם כי מקו 40 ק"מ צפונה בכל אירוע המוני, כגון התקהלות רבת משתתפים, אירועי ספורט ואירועים תחת כיפת השמיים, יקיימו מפקד המחוז שבגזרתו מתקיים האירוע והמח"ז פקע"ר הערכת מצב משותפת, לצורך קבלת ההחלטה באשר לקיום האירוע והתנאים לקיומו.

• עשרות עובדים במגדלי בסר ברמת גן לא הגיעו לעבודה, לאחר שאמש התקבלו טלפונים מדוברי ערבית שהזהירו את העובדים לא להגיע למקום, כי "הוא יופצץ".

• תלמידי ישיבת בני עקיבא 'נתיב מאיר' יצאו ביוזמה: לימוד תורה רצוף בבית המדרש החל משעה 05:00 בבוקר ועד השעה 01:00 בלילה. זאת בנוסף ליוזמת אירוח כיתת אולפן מישיבת נוה הרצוג שעברו להתגורר בפנימית הישיבה שבבית וגן.

• פלסטיני נעצר בחברון על ידי שוטרי משמר הגבול, בחשד שתכנן לבצע פיגוע דקירה. הוא נעצר לאחר שהתקרב לשוטרים ועורר את חשדם. בחיפוש שנערך על גופו, נמצא ברשותו סכין., ,

שידור חי: , ,





עמוד ענן צה''ל רצועת עזה חמאס רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד