י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

4 שנים אחרי: המחבל מפיגועי מומביי הוצא להורג

בהודו הוצא להורג המחבל אג'מל קסאב, הפקיסטני היחיד שנותר בחיים אחרי מתקפת הטרור במומביי בה נהרגו 166 איש - בהם שלוחי חב"ד גבי ורבקי הולצברג וארבעת אורחיהם הי"ד

גבי ורבקי הולצברג הי"ד
גבי ורבקי הולצברג הי"ד

ארבע שנים בדיוק אחרי מתקפת הטרור במומביי: הרשויות ההודיות הוציאו היום להורג את המחבל אג'מל קסאב, הפקיסטני היחיד שנותר בחיים אחרי מתקפת הטרור בה נהרגו 166 איש, בהם גם שלוחי חב"ד גבי ורבקי הולצברג וארבעת אורחיהם הי"ד.

בהודעה רשמית של השלטונות נמסר, כי אג'מל קסאב נתלה הבוקר בחשאיות בכלא המרכזי ירוודה שבפונה, ומיד לאחר מכן הוא נקבר במקום. "המחבל לא הותיר כל צוואה", נמסר.

"כל ההליכים המשפטיים של מתקפת הטרור הושלמו", מסר שר הפנים בהודעה לעיתונאים במומביי. "בהתאם לכך, קסאב הוצא להורג בשעה 7:30 הבוקר בכלא המרכזי ירוודה".

קסאב היה השורד האחרון מבין עשרה מחבלים פקיסטנים של ארגון הטרור אשקר אל-טייבה שתקפו את מומביי, כאשר נכנסו להודו באמצעות סירה ב-26 בנובמבר 2008, עם רימונים ונשק אוטומטי. הם התפרשו ברחבי הבירה הפיננסית של הודו, התמקדו במלונות מפוארים, בית חב"ד ותחנת הרכבת הראשית של העיר. ההתקפה בת שלושת הימים שודרה בשידור חי בטלוויזיה, ורתקה את האומה ואת העולם.

קסאב נתפס על ידי צלם אשר צעד דרך תחנת הרכבת המרכזית של מומבאי, עם רובה סער בידו. קסאב בעל פני התינוק הפך במהרה לדימוי איקוני של המצור.

קסאב בן ה-23, שהודה כי היה חבר בארגון הטרור הפקיסטני אשקר אל-טייבה, השתתף בהתקפה על תחנת הרכבת המרכזית במומביי, שבה נהרגו 58 בני אדם. לאחר מכן המשיך עם שותפו לבית חולים סמוך שם הרגו שלושה קציני משטרה.

במאי 2010, הוא הורשע ב-86 סעיפי אישום, כולל רצח וקשירת קשר לפתיחת מלחמה נגד הודו ונידון למוות בתלייה. הוא ערער לערכאות משפטיות גבוהות יותר, אולם הן נדחו וגם הנשיא, פראנרב מוקהרג'י, לא קיבל את בקשת החנינה מוקדם יותר החודש.

הרשויות ההודיות, מחשש ללחץ ציבורי, החליטו לחסל במהירות את קסאב, והממשלה ניהלה תהליך מהיר של הערעור והוצאה לפועל, אשר לעתים קרובות יכול להמשך שנים, או במקרים מסוימים עשרות השנים.

בני המשפחות של הקורבנות לא הסתירו את שביעות רצונם מביצוע גזר הדין.
מומביי הודו טרור בית חב''ד גבי ורבקי הולצברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד