כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הטרור חזר לרחובות ת"א • פיגוע באוטובוס: 27 נפגעים

פיצוץ באוטובוס קו 142 ברחוב שאול המלך: 27 נפגעים - שניים בינוני והשאר קל • מדובר במטען חבלה שהונח באוטובוס • מרבית הפצועים כבר שוחררו לביתם

האוטובוס שנפגע
האוטובוס שנפגע



פיגוע בתל אביב: בשעה 12:00 בצהריים התקבל דיווח על פיצוץ באוטובוס קו 142 ברחוב שאול המלך בתל-אביב. מגן דוד אדום הכריז על אירוע רב נפגעים. לפי הדיווח ישנם 27 פצועים: שלושה בינוני, 17 קל, ו-8 שוחררו.

מרבית הפצועים קל שוחררו לביתם לאחר קבלת טיפול רפואי, להוציא שלושת הפצועים בינוני ושלושה מבין הפצועים קל.

חבלני המשטרה שללו חשד למטען נוסף. מדובר במטען קטן - כשלושה ק"ג - שהונח באוטובוס, והוא זה שהתפוצץ. חבלני המשטרה העלו בתחילה חשד גבוה כי ישנו מטען נוסף בזירה, שוטרים הרחיקו ופיזרו סקרנים ומתנדבי כוחות ההצלה, מחשש למפגע בשטח או מטען חבלה נוסף.

משטרת תל אביב מנהלת מצוד אחר מפגע באיזור תל אביב, זאת לאחר שהתקבלה עדות, והיא נבדקת.
החשד הוא שהמחבל הניח את המטען מתחת לאחד מספסלי הואוטובוס וירד תחנה לפני הפיצוץ. תיאורו: שחום עור, שמנמן, נמוך, סוודר בצבעי ירוק-צהוב.

סגן מפקד מחוז תל אביב אמר: "אנחנו יודעים על בחור שעלה על האוטובוס, הניח מטען, ירד ונמלט. המשטרה כרגע בסריקות ובניסיון לאתר את מי שעשה את זה". כוחות המשטרה ביצעו מעצר במתחם הבורסה, אך התברר כי האיש מעורער בנפשו - ושוחרר.

נהג האוטובוס נחום הרציג, שלא נפגע: "שמעתי פיצוץ, לא יודע אם מבפנים או מבחוץ. האוטובוס היה מלא בישיבה. אחרי הפיצוץ לא ראיתי כלום, האוטובוס היה מלא בעשן. לא ראיתי אדם חשוד שעולה לאוטובוס. יש התרעות כלליות לפיגועים, מה שאנחנו עושים באופן שגרתי, זה סריקות לפני יציאה לנסיעה".

דובר חברת דן, מסר כי הפיצוץ אירע בקו אוטובוס שנע מכיוון מסוף עתידים לבת ים. הוא הוסיף כי האוטובוס לא היה עמוס באותה עת.

מאוחר יותר מסרו גורמי הביטחון כי לדעתם לא ארגון חמאס עמד מאחורי הפיגוע, עם זאת, בית משפט השלום בתל אביב הוציא צו איסור פרסום אודות חקירת פיצוץ המטען.

צילום: פלאש90צילום: צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


"האירוע לא גדול. מצאנו ברגים ומסמרים קטנים"

רוב הפצועים התפנו רגלית לבית החולים איכילוב, הממוקם בסמוך. הפגיעות הן ממסמרים וברזלים והדף. אין נפגעים בסכנת חיים. שני פצועים הוכנסו לחדר ניתוח.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר ל'בחדרי חרדים', כי עד כה טופלו כ-20 נפגעים, בהם פצוע בינוני עד קשה, שלושה פצועים בינוני, 7 פצועים קל. כל השאר נפגעי חרדה. 18 פצועים התפנו לבית החולים איכילוב.

פרופ' פיני הלפרין, מנהל המחלקה לרפואה דחופה איכילוב: "21 פצועים פונו לבית החולים, אחד מהם באורח קשה, אחד בינוני ואחד קל-בינוני. כל השאר פצועים קל וחרדה. הפצוע קשה והפצוע בינוני הובהלו לחדר הניתוח. היו פציעות שראינו רבות כמוהן, כתוצאה מהדף במקום סגור, ופגיעות של ברגים ורסיסים. ככל הנראה האירוע לא גדול ומצאנו ברגים ומסמרים קטנים וזה מסביר את הפציעות הקלות יחסית".

המרכז הרפואי ת"א פתח מרכז מידע שמספרו 1255133.

מיכאל גוטווין מפקד זק"א, אמר: "קיבלנו את הודעה ממוקד זק"א על אירוע אר"ן (אירוע רב נפגעים). מתנדבי זק"א הוקפצו לזירת הפיגוע. הפצועים היו סמוך לאוטובוס. צוותים של זק"א ומד"א פינו את הנפגעים לאחר טיפול ראשוני בשטח לבית החולים אכילוב, שסמוך מאוד למקום הפיצוץ. מניסיון שלי בעבר בפיגועים בתוך אוטובוס, זה לא נראה כמטען כבד".

יהודה הרציג, חובש 'איחוד הצלה' שהגיע ראשון לזירה, סיפר ל'בחדרי חרדים': "ככל הנראה האוטובוס ממנו נשמע הפיצוץ היה ריק מנוסעים. על פי הסימנים הראשונים מדובר במטען שזנרק לעבר האוטובוס".

מפכ"ל המשטרה קיים הערכת מצב לאחר הפיגוע, בה הובהר בין השאר כי השעות הקרובות רגישות במיוחד בעת שמדברים על סיום המערכה. גורמי הטרור יעשו מאמץ מיוחד כדי להגביר את הירי הרקטי, ולייצר פיגועי ראווה בעלי אפקט תודעתי בלב האוכלוסייה והישובים בלב שטחי ישראל. האירוע בת"א הוא ביטוי למוטיבציה הזו.

"לא ניתן לפגוע בעורף ובחוסן של אזרחי המדינה. תפקיד המשטרה במערכה האזרחית המתנהלת בעת הזו בעורף לצידה של המערכה הצבאית הוא בנקיטת כל הצעדים הנדרשים על מנת למנוע מגורמי הטרור לנסות ולהפר את שגרת החיים ולערער את חוסנו של הציבור בישראל. זו עת למשמעת אזרחית לעירנות ולדריכות", מסר המפכ"ל, שאף הנחה להמשיך לשמור על עירנות משטרתית מוגברת ולהוביל למיצוי החקירה והמודיעין בכל הנוגע לפיגוע בת"א.

צילום: פלאש90צילום: צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


הרב לאו: "מקווה שלא היתה שאננות יתר"

הודעת הרב הראשי לת"א, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, לפיגוע: "קשה לומר כי הפיצוץ באוטובוס בשדרות שאול המלך בת"א בא לי בהפתעה. מלשכת הרבנות למקום הפיצוץ מפרידים עשרות מטרים בלבד ורעם ההתפוצצות וצפירות כוחות ההצלה בעקבותיו החרישו כל אזון באיזור.

"עקב אירועי המלחמה בדרום וניסיונות הסרק של טילי הפאג'ר 5 שנורו לעבר ת"א ולא פגעו בה צפוי היה הניסיון 'בעל הוותק' של פיגוע בתחבורה ציבורית.

"אני מקווה כי לא היתה שאננות יתר ולא זלזול בדרכי הבדיקה שגרמו לאסון הזה כי אחרי שנים, הימנעות מפיגועים מסוג זה משתלטת השאננות והאדישות בנוסח 'לי זה לא יקרה'. אני מתפלל להחלמתם המלאה והמהירה של פצועי הפיגוע שישובו במהרה לבתיהם בשלום.

"אני מצפה ממשלת ישראל וזרועות הביטחון לבער מן השורש את קני המרצחים מתוך ידיעה ברורה כי כל הארץ חזית. 'ולא עכברא גנב-חורא גנב', את החורים הללו יש לסתום ויפה שעה אחת קודם.

"הבה נתפלל כולנו להחלמת הפצועים בפרקי תהילים כ', קכ"א, ק"ל, קמ"ב".

עיריית תל אביב הודיעה כי ילדי בתי הספר והגנים בעיר יכולים להשתחרר לבתיהם בתום יום הלימודים. רון חולדאי: "הכל בשליטה, מוקד העירייה פתוח וחשוב לא להתקרב לאזור הפיגוע. כוחות הביטחון בשטח. גני הילדים - כולם מוגנים או שהעברנו אותם למתחמים מוגנים".

ארגון חמאס ברך על האירוע, אולם בינתיים לא פורסמה נטילת אחריות רשמית לאירוע מצד גורם כלשהו.

שידור חי:








בישראל מזועזעים- בעזה חוגגים

בעוד בישראל מזועזעים מהפיגוע בתל-אביב ועדיין מתקשים לעכל את ימי הטרור שחזרו לרחובות, בעזה התקבלו החדשות בירי שמחה ובברכה מצד חמאס.

מקורות זרים בעזה דיווחו, כי הם שומעים קולות ירי לאות שמחה.

רשת "אל-מיאדין" דווחה כי תנועת חמאס בירכה על "פעולת ההתאבדות בתל אביב" ואמרה כי מדובר "בתגובה טבעית על הטבח של משפחת אל-דאלו".

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי הדרשנים במסגדים ברצועה שיבחו את הפיגוע ברמקולים.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, פרסם הודעה בדף הפייסבוק שלו: "פיצוץ האוטובוס הישראלי במרכז תל אביב הוא חלק מההשלכות של התוקפנות הציונית נגד רצועת עזה. על ישראל לצפות לגרוע ביותר".

גם תנועת הג'יהאד האיסלאמי בירכה על הפיגוע: "ניצחון לדם של השהידים".

צילום מזירת האירוע: zaka line סוכנות תצפית וחדשות 24















פיגוע עמוד ענן אוטובוס תל אביב פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד