כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הלווית יוסף פרטוק הי"ד • "מי יכול לעמוד מול הטרגדיה?"

מאות ליוו למנוחות את רב"ט יוסף נחמן פרטוק הי"ד, תושב עמנואל שנהרג מפגיעת טיל • "נקבל על עצמנו משהו רוחני לעילוי נשמתו" • 'בחדרי חרדים' עם סיקור I וידאו

ההלוויה. צילום: יונתן סינדל, פלאש90
ההלוויה. צילום: יונתן סינדל, פלאש90

מאות בני אדם ליוו היום (ד) למנוחות את רב"ט יוסף נחמן פרטוק הי"ד, שנהרג אתמול כתוצאה מפגיעת טיל באזור אשכול. "למי יש כוח לעמוד מול טרגדיה כזו? הוא נהרג על קידוש השם והיה קורבן עבור כולנו", ספדו לו.

מסע ההספדים החל בבית ההלוויות שמגר בירושלים, משם יצאה ההלוויה להר המנוחות - שם נטמן.



בני משפחה, חבריו לנשק ומהישוב, ומכרים רבים השתתפו בלוויה. כולם התקשו לעכל את האבידה הגדולה. "אנחנו בני אמונה אבל קשה לנו להאמין שאנחנו עומדים בפני מיטתו של יוסף נחמן הקדוש", ספד הרב יצחק ענקי, רב הקהילה בעיר מגוריו - עמנואל. "יוסף נחמן של התקופה האחרונה זה בחור שהבין בבירור מוחלט מהי דרך צדיקים, הוא בחר בה, הצהיר עליה בפני משפחתו וחבריו, למה הוא לא זכה ליישם את הדרך הזו? למה לא זכינו לראות אותו בדרך הזו?"

אחד ממפקדיו הספיד אותו בקצרה וסיפר: "ביום חמישי האחרון, לנוכח המצב הביטחוני - הגעת לשליחות בדרום, חבריך נותרו המומים כשקיבלו את הידיעה, למדתי עליך רבות מחבריך, על הרצון שלך להיות חייל טוב, אנחנו מרכינים את ראשנו ביום שכזה, ומבטיחים לזכור אותך".

אילן, חברו ליחידה, ספד גם הוא: "זאת הפעם הראשונה שאני מספיד חבר שנהרג, כשהעלנו זיכרונות ממך לא בכיתי - כי אתה ציוות אותנו לשמוח. אנחנו מלווים אותך בפעם האחרונה, אומרים שזה קורה לטובים ביותר, וכנראה שהגורל רצה להוכיח שהמשפט הזה יותר צודק מתמיד. לעולם לא נשכח אותך ולעולם לא נישבר".

הרב אליהו ביטון, שהכיר את יוסף נחמן ומיודד עם המשפחה, ספד אחרון: "בזמן האחרון הוא התחזק מאד. קיבל על עצמו קבלות ועמד בהן. הוא ידע מה העיקר ומהו הטפל, בוא נקבל על עצמנו כל אחד ואחד משהו ברוחניות כדי לעלות את שמו לטובה".

מיד אחרי ההספדים אמרו בני המשפחה קדיש בבכיות נוראיות. עין לא נותרה יבשה. לאחר אמירת הקדיש יצא מסע ההלוויה.
עמוד ענן יוסף נחמן פרטוק עמנואל הר המנוחות שמגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד