כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

התשיעייה מתכנסת שוב • הימין: לא לדבר על 'הפסקת אש'

לאחר פגישתו של נתניהו על קלינטון, מתכנסת ה'תשיעייה' בקריה לדון בהפסקת האש • הימין דורש: להמשיך ולהכות בכל הכוח • אלדד: "הפסקת האש - זריקת עידוד לטרור"

נתניהו עם קלינטון. צילום: פלאש 90
נתניהו עם קלינטון. צילום: פלאש 90



בשעה זו ה'תשיעייה' מתכנסת בקריה בתל-אביב, כדי לדון בפרטי הסכם הפסקת האש מול החמאס. חשוב להדגיש כי הכינוס נקבע עוד טרם אירע הפיגוע בתל-אביב, אם כי מטבע הדברים הדיון יכלול גם אותו.

לפי השמועות, בקרב התשיעייה ישנה הסכמה עקרונית למהלך של הפסקת אש, רק שני שרים התנגדו: שר הפנים אלי ישי ושר האוצר יובל שטייניץ. לפרטים הללו אין כל אישור רשמי מכל גורם שהוא, כמובן, שהרי כידוע לכל - נשמרים דיוני התשיעייה בסודיות מוחלטת.

כאן המקום לציין לשבח את סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי, שהיה השר היחיד שהשתתף בהלוויתו של יוסף פרטוק הי"ד, שנהרג אתמול (ג) מפגיעת טיל.

אמש נפגשו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומזכירת המדינה, הילארי קלינטון, בירושלים. בפתח הפגישה הודה נתניהו לנשיא אובמה, לקלינטון, לממשלת ארה"ב ולעם האמריקני, "על התמיכה החזקה בישראל בשעת צורך זו", ובמיוחד על תמיכתם במערכת 'כיפת ברזל' "שמצילה חיים".

נתניהו הוסיף: "אף מדינה לא יכולה לסבול התקפה פראית שכזאת על אזרחיה. אם יש אפשרות להשיג פתרון למצב זה באמצעים דיפלומטיים, אנו מעדיפים זאת. אך אם לא, אני בטוח שאת מבינה שישראל תצטרך לנקוט בכל פעולה אפשרית כדי להגן על אזרחיה. אין צורך להסביר זאת לאמריקנים. אני יודע שהנשיא אובמה, את והעם האמריקני מבינים זאת היטב, ואני מודה לך שוב על תמיכתכם".

דקות אחדות לפני הפיגוע נועדו יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, ומזכ"ל האום, באן קי מון, ברמאללה. באן קרא למו"מ עם הפלשתינים, ואבו מאזן ביקש ממנו לפעול "כדי להפסיק את התקיפות הישראליות הפראיות".

צילום: יעקב נחומיצילום: צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי


המרכז מגבה, הימין דורש יד תקיפה

במערכת הפוליטית חלוקות הדעות. בעוד המרכז (יחימוביץ', מופז) מעניקים גיבוי מלא למהלכיו של נתניהו, הביקורת מימין, כמו גם הקולות הפנימיים מקרב הליכוד, גוברים והולכים.

להלן דוגמאות.

הגיבוי של שאול מופז (קדימה):

"זה הזמן להכות בטרור בכל הכוח. צה"ל והשב"כ יודעים להגיע לכל אחד, בכל מקום. אני מגבה את רה"מ להמשיך במבצע ושולח איחוליי החלמה מהירה לפצועים".

הממלכתיות של זאב ביילסקי (קדימה):

"בימים קשים אלה, נתאחד כולנו, נתמוך ונעזור כל אחד לפי יכולתו. עם ישראל חי".

הביקורת של אריה אלדד (עוצמה לישראל):

"אף אחת ממטרות 'עמוד ענן' לא הושגה, אבל נתניהו מנסה להשיג הפסקת אש. 'עוצמה לישראל' תמכה בממשלה במלחמה, לא תתמוך בה בכניעה. רק ניתוק מוחלט של הרצועה מסיני, על ידי כניסה קרקעית לאזור גוש קטיף וציר פילדלפי ויצירת חייץ יבשתי רחב - יפסיקו את שיטפון הרקטות מאיראן לרצועה (מי זוכר? זה היה בכלל הרעיון מאחורי הקמת גוש קטיף: ניתוק בין הרצועה וסיני). כל הסדר אחר כולל ערבויות מצריות אמריקאיות או אחרות, לא ימנע מהחמאס למלא מחדש את מחסניו ולהתחיל לירות שוב ברגע שיתאים לו.

"הידיעות על הפסקת האש המתקרבת בלי שהושגו יעדי מבצע עמוד ענן היוו זריקת עידוד לכל המחבלים הרוצחים בשטח. הפיגוע בתל אביב הוא תוצאה ישירה של תחושת הניצחון של החמאס. כך לא יוצרים הרתעה, ככה לא מנצחים טרור".

הדעה של נפתלי בנט (הבית היהודי):

"העולם אומר לעצמו: אם מדינת ישראל הולכת לטפל באיראן בשנה הקרובה - מה היא הולכת לעשות עם טילים מעזה? העם התגלה בגדולתו. הצבא התגלה בגדולתו. אני אומר גם לליברמן, לנתניהו ולשטייניץ, לכל אלה שאומרים 'אחרי הבחירות' – עזבו את הבחירות, אם צריך תדחו את זה בחודש. כל העם מקיר אל קיר אומר לממשלת ישראל – נתניהו, תן פקודה, אנחנו מאחוריך".

בנט הוסיף: "שלא יעשו פעולה מגומגמת. אני לא רוצה שכתוצאה מלחץ פוליטי יעשו מבצעי ראווה, ייכנסו לכמה בתים, ויחזרו אחורה כמו בלבנון השנייה. במצב כזה, עדיף שלא יעשו כלום".

התגובה התקיפה של חיים כץ (הליכוד ביתנו):

"להגיב בחומרה ובעוצמה נגד בני העוולה שהרימו ראשם. מדינת ישראל תבוא אתם חשבון".

הביקורת המרומזת של מירי רגב (הליכוד ביתנו):

"הפיגוע הנפשע בתל אביב מלמד אותנו שארגון החמאס והג'יאהד האיסלמי לא מבינים נכון את הנחישות של צה"ל. אני פונה לראש הממשלה לעצור את הדיבורים על הפסקת אש ולהעצים את פעולות צה"ל כבר ברגעים אלו. מדינת ישראל לא תשוב לתקופת הפיגועים ואנו נרדוף את המחבלים בכל עת ובכל מקום.

"אני קוראת למזכ"ל האו"ם ולקלינטון לבוא לזירת הפיגוע על מנת שילמדו מקרוב שאויבי ישראל הם מרצחים צמאי דם".

דעת כרמל שאמה-הכהן (הליכוד ביתנו):

"לפני שהילארי קלינטון מגיעה לחדרי השיחות הדיפלומטיות, מומלץ שתבקר באתרי הפיגועים בראשון לציון, תל אביב ובדרום".
מלחמה תשיעייה קלינטון ביקורת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד