ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

שדרות

שדרות

מונה ימים אחרי תחילת מבצע "עמוד ענן", ואחרי 12 שנים תחת ירי הרקטות ההולך ומתרחב, קיבלו אמש (יום ד') תושבים בדרום באכזבה קשה את ההודעה על הפסקת האש עם ארגוני הטרור הפלסטיניים. ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי, שרקטות נורו אל עירו גם אחרי כניסת הפסקת האש לתוקף, אמר: "לא לסיום כזה פיללנו. אני חושש שמדובר בהפסקת אש לזמן קצר, ומקווה שלפחות הבטחנו תמיכה בינלאומית לתגובה חריפה לכשיתחדש הירי".

מבצע "עמוד ענן" - כל הכתבות

ראש העיר שדרות, דוד בוסקילה, אמר: "אני לא נגד סיום הלחימה אלא נגד האופן שבו היא תסתיים. סיום הלחימה צריך להיות מלווה באקורד שמצביע על עליונות ישראלית ברורה ובכך שההרתעה של מדינת ישראל תחזור להיות חזקה כמו בעבר". בשדרות התקיימה אמש הפגנה של כמה עשרות תושבים נגד הסכם הפסקת האש. תושבים שהשתתפו בהפגנה קראו לראש הממשלה להתפטר. "אני מתפלל שההחלטה תתברר כנכונה ואת זה רק הזמן יוכיח", אמר בוסקילה, "בכל מקרה אינני חש גאווה".



צילום: אבי פרץ

נתניהו מדבר על הפסקת האש



צילום: רויטרס

חוגגים בעזה - עם ילד קטן אוחז ברובה על מכונית

שלומית, תושבת שדרות שהשתתפה בהפגנה הספונטנית נגד הפסקת המבצע, חושבת שהממשלה לא עשתה שום דבר מיוחד במבצע הזה. "ציפינו ליותר, הרקטות יחזרו בתוך שבוע-שבועיים ואנחנו נחזור לתקופות שבהן אף אחד לא יתייחס לרקטות על שדרות. אולי לתלאביב לא יירו יותר, אבל טפטוף הרקטות לשדרות יחזור".

ליהי בן-אמו מבאר שבע חושבת שהפסקת האש היא לא פחות מחוצפה. "למה אנחנו עוברים את כל הסבל הזה אם אנחנו ישר מתקפלים?". זיוה שמואלוב הוסיפה: "אנחנו מאוכזבים. בשביל מה התחלנו בכלל? כדי לחזור על זה שוב? אם סבלנו שמונה ימים אנחנו יכולים לסבול גם שבועיים, רק שישימו לזה סוף. אם יתחילו עם הפסקות אש זה יהיה ככה כל כמה שנים".


מפגינים נגד הפסקת האש בשדרות (צילום: ג'ורג' גינסברג)

איתי לוי מנתיב העשרה, חייל המגויס למילואים, אמר: "אני פשוט מיואש מהמצב. אם מחר יירו רקטה על היישוב שלי, נראה לך שמישהו יגיב על זה? לא עשינו את המבצע כמו שצריך, הרקטות יחזרו בקרוב".

ראש העיר הממונה של אופקים, צביקה גרינגולד, אמר: "לצערי, מתוך ניסיון עבר נראה כי הסדרים מסוג זה הם 'רק על הנייר' ולא מחזיקים מעמד לטווח ארוך. אי אפשר לקיים חיים אזרחיים נורמליים תחת אש, ועל כן אנחנו מסתכלים על ההסכם ברגשות מעורבים. נצטרך כמו כל עם ישראל לראות אם מאחורי ההסדרים, שאנחנו לא מכירים את הפרטים המדויקים שלהם, יש באמת סיכוי לשקט ארוך טווח באזורנו. אם כן, נהיה כולנו מאושרים, ואם לא - נחוש אכזבה גדולה".


ההפגנה בשדרות. ראש העיר: "לא חש גאווה" (צילום: גיל יוחנן)

זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים שבה הודיע על תנאי הפסקת האש, פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סטטוס בפייסבוק שבו ניסה להסביר את המהלך. יותר מ-2,500 גולשים הגיבו ב-like, אך יותר מ-1,700 אחרים מיהרו להגיב, רובם המכריע נגד ההסכם: "לראשונה בחיי אני לא הולך להצביע ליכוד", כתב אחד מהם. רובם המכריע מתחו ביקורת חריפה על ראש הממשלה שהבטיח ב-2009 למגר את שלטון חמאס בעזה. התקווה של הגולשים - נפתלי בנט, או כפי שנכתב: "רק נפתלי בנט!!!"

מגיבים רבים סיפרו כי הם תושבי הדרום, וחלקם הזכירו כי גם לאחר השעה 21:00 עדיין נורו רקטות רבות לעבר שטח ישראל. נטלי כתבה: "חמאס הוציא הודעה: 'כל התנאים שביקשנו להפסקת אש מולאו, אנחנו ניצחנו', זאת האמת הכואבת, הפעם הם צודקים".


חיילים צופים בנאום של נתניהו (צילום: גיל יוחנן)


תגובה נגד ההחלטה

שדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד