כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הפסקת אש • בערי הדרום חוזרים לשיגרה וללימודים • המילואימניקים מתקפלים

אשקלון, אשדוד, באר שבע ושאר ערי הדרום חוזרים לשיגרה לאחר ההכרזה על הפסקת האש • המשטרה מזהירה: "נפלי רקטות בשטח" • בבוקר הושמעה אזעקה במועצת חוף אשקלון ורקטה נפלה בשטח פלסטיני • חגיגות בעזה, החמאס הכריז על "יום נצחון" • כוחות צה"ל עוזבים את גבול עזה • סיקור נרחב ומתעדכן בערוץ המיוחד: גלריות I וידאו

מסיבת העיתונאים. צילום: פלאש90
מסיבת העיתונאים. צילום: פלאש90



תושבי ערי הדרום חוזרים היום (ה) לשיגרה, ואנשים מתחילים להיראות היום ברחובות לאחר שמונת ימי מבצע 'עמוד ענן'.

לאחר התייעצות שקיימו ראשי הרשויות באר שבע, אשדוד ואשקלון יחד עם פיקוד העורף, הוחלט להחזיר את מערכת החינוך מחר ללימודים באופן סדיר.

בשעה 10:06 נשמעה אזעקה ביישובים במועצת חוף אשקלון, בעקבות זיהוי שיגור רקטה מרצועת עזה. אך הרקטה התפוצצה בשטח פלסטיני.

10 דקות לאחר מכן הופעלה שוב האזעקה, אך כעבור זמן קצר התברר כי מדובר באזעקת שווא.

צה"ל יחל בפיזור מדורג של צוותי הקרב החטיבתיים הסדירים שנערכו בשטחי הכינוס ברחבי הרצועה מחטיבות הצנחנים, גבעתי, כפיר, גולני וחטיבות השריון.

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הנחה את פיקוד העורף לטפל ולסייע למועצות האזוריות וליישובים שנפגעו במהלך המבצע ונמצאים בטווח האש.

בפגישה עם כתבים אמר כי כי במהלך מבצע עמוד ענן תקף צה"ל "כל דבר שזז ברצועה מבחינת תשתיות טרור, מנהרות, הברחה ותקיפה, מחסני אמצעי לחימה, בורות שיגור ומתקנים אסטרטגיים".

גנץ הסביר כי "הדרג המדיני הנחה את צה"ל לפעול נגד חמאס, כדי לשפר את המציאות הביטחונית באזור", הוא אמר. "הרעיון שלנו התבסס על ייצור מצב פתיחה שאיפשר הפתעה נגד חמאס עם תקיפה של הנהגת התנועה ופגיעה באחמד ג'עברי, תוך פגיעה אנושה ביכולות אסטרטגיות של חמאס וארגונים אחרים".

כוחות צה"ל בגבול עזה בבוקר שאחרי הפסקת האש



הוא הוסיף כי במהלך שמונת ימי המבצע פגע צה"ל בג'עברי ובעשרות פעילים ומפקדים בארגוני הטרור, "תוך פגיעה מינימלית ככל שיכולנו, בבלתי מעורבים. צה"ל השמיד את כל סוגי משגרי הרקטות שהוטמנו שנים באדמה. כל מה שזיהינו תקפנו".

הרמטכ"ל התייחס לגיוס עשרות אלפי חיילי המילואים בצו 8. "מערך המילואים איפשר לנו להיות חזקים בזירות אחרות ולהתכונן למבצע ברצועה. אסור ללכת לפעולה מבלי להתכונן לשלב הבא שלה. כל מי שהגיע, התגייס נכון ומהר לאחר שנים של אימונים. המילואימניקים מצאו ימ"חים כשירים וקיבלו משימות מובנות מראש".

עמוד ענן: ערוץ מיוחד • דיווחים, תמונות ווידאו

מתוצאות סקר, שנערך על ידי מכון שילוב מילווארד בראון, ופורסם בערוץ 2, עולה כי רוב מכריע של הציבור הישראלי מתנגד לרגיעה עם חמאס. 64% סבורים שההבנות יחזיקו רק לזמן קצר.

הארגונים הפלסטיניים בעזה ערכו חגיגות על סיום מבצע "עמוד ענן". הם טוענים שניצחו.

רבים יצאו לרחובות, ירו באוויר וחילקו ממתקים. במסגדים נשמעו קריאות הלל "על הניצחון". והחמאס קרא לציין את היום, כיום חג ונצחון.

חגיגות גם ברחבי הגדה המערבית.

זהירות נפלים

במהלך המערכה האחרונה של מבצע "עמוד ענן" נורו לעבר גזרת המחוז הדרומי מעל 950 רקטות שחלקם יורטו ע"י כיפת ברזל, חלקם פגעו וגרמו להרוגים, נזק ונפגעים, ואחרים טרם אותרו ועדיין פזורים בשטחי המחוז.

במשטרה פונים לאזרחים שמוצאים נפלים, או אמצעי לחימה אחרים, שלא לגעת בפריטים אלו, שכן הם עלולים להיות מסוכנים, ולהכיל חומר נפץ פעיל ולפגוע במי שנוגע בהם בחוסר מקצועיות.

משטרת ישראל קוראת לאזרחים להתקשר למוקד 100 ולהודיע על כל חפץ חשוד הקשור לנפלים אלו ע"מ שאנשי החבלה העוסקים בתחום במקצועיות יטפלו בו.
עמוד ענן עזה חמאס נתניהו ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד