כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

טרור במצולות • גופתו של בן לאדן הושלכה למים

סוכנות הידיעות אי. פי. חושפת תכתובת סודית של מיילים, ממנה עולה כי גופתו של מנהיג אל קעידה עברה הליך קבורה מוסלמי, שבסופו הושלכה למים במקום לא ידוע

טרור במצולות • גופתו של בן לאדן הושלכה למים
בן-לאדן צילום: ארכיון

גופתו של מנהיג ארגון הטרור אל קעידה, אוסאמה בן לאדן, נשטפה ונעטפה בתכריכים, ולאחר מכן הושלכה לים בחשאי מנושאת מטוסים אמריקנית ב-2 במאי 2011, ללא ידיעת המלחים ששירתו עליה.

את העובדות המסקרנות חשפה הבוקר (ה) סוכנות הידיעות אי.פי. בהתבסס על תכתובות דואר אלקטרוני.

גופתו של מנהיג הטרור הועברה בחשאי במסוק לנושאת המטוסים קרל וינסון שעגנה בים הערבי. לפי מחלקת יחסי הציבור של הצי האמריקני, פחות מעשרה קצינים היו מודעים לכך שהגופה הועלתה לנושאת המטוסים והושלכה ממנה. חלק מהמידע כבר פורסם בשנה שעברה, אך זו הפעם הראשונה שנחשף כמה מעט אנשים היו מעורבים בתהליך החשאי.

במייל שנשלח מתיבתו של האדמירל צ'רלס גואט, שכיהן בזמנו כמפקד הצי החמישי של ארה"ב, עולה כי הוא התכתב עם עמיתו על הגופה, כשהוא משתמש במילות קוד שונות. "יש חדש לגבי החבילה שלנו?" שאל גואט את האדמירל סמואל פרז, שפיקד על קבוצה של נושאת המטוסים בים הערבי, ובראשה הספינה קרל וינסון.

פרז השיב במילות קוד: "פד-אקס העבירו את החבילה. שתי המשאיות עושות את דרכן בבטחה לבסיסן". ככל הנראה, 'שתי המשאיות' הם שני המסוקים שהמריאו מפקיסטן, ונחתו על נושאת המטוסים. מסוק אחד כנראה נשא את הגופה, והשני הוא זה שנשא את לוחמי הקומנדו.

באימייל נוסף שנשלח מגואט נכתב: "ננקטו הליכים מסורתיים לקבורה מוסלמית (...) גופתו של המנוח נשטפה והונחה בסדין לבן. קצין צבא הקריא דברי דת שהוכנו מראש ותורגמו על ידי דובר ערבית". בהמשך המייל נכתב כי הגופה הונחה על קרש שטוח, שהוטה מטה, כדי שהגופה תחליק לתוך הים. לא ידוע היכן נושאת המטוסים הפליגה באותה שעה.

לפי סוכנות הידיעות אי-פי, עד היום הפנטגון לא המציא תעודת מוות לאוסאמה בן לאדן, או ניפק בדיקת די-אן-אי שתאשר כי הגופה שהושלכה לים אכן הייתה שייכת למנהיג אל-קעידה. כמו כן, לא קיים תיעוד של הפנטגון מהימים שלפני הפשיטה על אחוזתו של בן-לאדן, שעסק באפשרויות השונות לקבורת הגופה.
אוסמה בן לאדן אל קאעדה טרור גופה ימ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד