י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

השמינייה האגודאית התכנסה • מי יזכה בתקציב הבחירות?

חברי השמינייה נפגשו בביתו של איש 'שלומי אמונים' יהושע פולק, ודנו בענייני המפלגה הבוערים: מי יזכה בתקציב הבחירות, וכיצד תפצה ויז'ניץ את בעלזא

יהושע פולק. צילום: פלאש 90
יהושע פולק. צילום: פלאש 90



ביום שאחרי הפסקת האש, מנסות המפלגות השונות לשקם את 'ההריסות' הפוליטיות שנוצרו עקב הפסקת העיסוק בהן ובקמפיינים השונים למשך כל ימי הלחימה.

הראשונה היא סיעת 'יהדות התורה', שהתכנסה הערב (ה) בהרכב מלא לדיון בנושאים השוטפים של הבחירות. הדיון התקיים בביתו של יהושע פולק מ'שלומי אמונים', לשם התאספו חברי ועדת השמונה.

כיום מורכבת הועדה מנציגי הסיעות המרכיבות את סיעת 'אגודת ישראל': יעקב ליצמן, מנחם אליעזר מוזס, מאיר פרוש וישראל אייכלר, כאשר לצד כל אחד מהם נציג בכיר נוסף: חנוך זייברט (גור, מ"מ ראש עירית ב"ב), שמעלקה הלפרט (ויז'ניץ, ח"כ לשעבר), ראובן ברייש (יו"ר המרכז הארצי של יהדות התורה) ויהושע פולק (שלומי אמונים, לשעבר סגן ראש עירית ירושלים).

הכינוס הקודם של הועדה התקיים לפני כשלוש שנים בלשכתו של זייברט בעיריית בני ברק, ועסק במצוקת הדיור החרדית ובהקמתה של חריש. אין ספק שעצם הכינוס מהווה משום בשורה של איחוד השורות ב'יהדות התורה', איחוד כמותו לא נרשם מאז המחלוקת הבוערת סביב זהות ראש העיר ירושלים.

במה עסק הדיון? יש המבקשים להציג את הדיון כ'איתות' ל'דגל התורה' על כך שענייניה עוד לא הגיעו לכלל הסדרה. "מדובר בספין תקשורתי", מבהירים גורמים בכירים ב'דגל', באשר אין כל כוונה מצד קודקודי הסיעה המרכזית להתערב בענייניה של דגל, כפי שהדברים הובהרו לא אחת מפיו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (מספר אחת ברשימה).

גם נושא השינויים בחלוקה בת 60-40 נידון והוכרע ללא כל שינוי. כך שמבחינה זו הדיון לא היה אמור לעסוק בנושאי פנים 'דגלאים', אלא אם כן הם יועלו במתכוון בידי גורמים אינטרסנטיים שמבקשים להדליף דברים כאלו ואחרים לכלי התקשורת.

יצחק רייך. צילום ארכיוןצילום: יצחק רייך. צילום ארכיון
יצחק רייך. צילום ארכיון


מי יקבל את תקציב הבחירות?

אז על מה כן דנו? ובכן, לכאורה בענייניה הפנימיים של יהדות התורה, קרי איך יחולק תקציב הבחירות של המפלגה - מה כמה ולאן. נושא, אגב, שחשיבותו גדולה במעלה אף יותר מעיצוב האסטרטגיה למערכת הבחירות. "סביב הקביעה איזה משרד יקבל כמה ולמה יישרפו הרבה סיגריות, את מי מעניין למי נפנה כדי שיצביע", אומר גורם המעורה במתרחש.

מארגני הפגישה מתחייבים כי הנושא הבעלזאי לא עלה לדיון. כזכור, החסידות מבקשת 'תיקון' מצב וטוענת שלא יתכן שיזכרו לה לנצח את 'חטאת נעוריה' עת הייתה חלק ממפלגת 'דגל התורה'. חזרנו ל'אגודה', אנחנו מבקשים לקבל את המגיע לנו כדין, טוענים הבעלזאים.

בויז'ניץ לא מתרשמים מהבקשה הנ"ל ובטוחים שמה שהיה הוא שיהיה. מקסימום ידאגו לכמה משרות בכירות (או לא) לאנשי בעלז, והכל יבוא על מקומו בשלום.

שאלת השאלות המרחפת בחלל, ואשר לא תקבל את תשובתה היום, היא שאלת המקום השלישי ב'דגל'. ועדת השמונה אינה מוסמכת כמובן לדון בנושא, שייחתך בחדר הפנימי שברחוב חזון איש 5, בידי הגראי"ל שטיינמן בעצמו. ניסיון של בני ביתו לקבל את תשובתו לנושא לא עלה יפה עד כה, לדברי ראש הישיבה יש עדיין זמן ואין טעם לבחוש בנושא.

אם הייתי צריכה להמר הייתי שמה את הז'יטונים על שמו של יצחק רייך, יו"ר רשת הגנים וראש מועצת רכסים לשעבר, אם כי נותרו עוד כשבועיים - ודברים בהחלט יכולים להשתנות. מה שברור: מועמדותו של מנחם כרמל לא עומדת לדיון, גם לא שינויים במקומות הראשון והשני.
וועדת השמונה יהדות התורה אגודת ישראל דגל התורה יהושוע פולק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד