כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'חץ' של 'אחריות לאומית' • ציפי לבני החליטה על ריצה עצמאית

יו"ר 'קדימה' לשעבר - ועקרת הבית בהווה - תשוב לחיים הפוליטיים באמצעות מפלגת המדף 'חץ', שנוסדה על ידי פליטי 'שינוי' • שם המפלגה: אחריות לאומית • מצטרפים אפשריים: יואל חסון ושלמה מולה מ'קדימה', אהוד אולמרט ודמויות של 'ביטחוניסטים' • והאם לבני למדה "להוריד את הראש"?

ציפי לבני. צילום ארכיון
ציפי לבני. צילום ארכיון



יממה לאחר הפסקת האש, שזכתה לביקורת ציבורית רחבה ולמורת רוח רבה בדרום, ולאחר שסקרים הוכיחו כי הליכוד-ביתנו עתיד להיפגע מהפסקת הלחימה, החליטה היום (ה) יו"ר 'קדימה' לשעבר, ציפי לבני, על שובה לזירה הפוליטית, בניסיון ליצור אלטרנטיבה לשלטון הליכוד. לבני צפויה להודיע על ההחלטה בתוכניתו של ניסים משעל הערב.

בשלב זה, כידוע, אין אפשרות לרשום מפלגה חדשה ברשם המפלגות, ולכן תשתמש לבני במפלגת 'חץ', מפלגה שנוסדה בשנת 2006, לפני הבחירות לכנסת ה-17, בידי תשעה חברי כנסת שפרשו מסיעת שינוי. למפלגה החדשה לא יהיה כל קשר למפלגת שינוי, כמובן, והיא נרכשה כדין, שמה הציבורי יהיה 'אחריות לאומית'.

בין השאר, יצטרפו למפלגתה של לבני חברי כנסת מ'קדימה' שהלכו איתה לאורך כל הדרך, גם לאחר ששאול מופז, היו"ר הנוכחי, גבר עליה בפריימריז הפנימיים של המפלגה. בין השמות שעלו: שלמה מולה ויואל חסון. במקביל, תדאג לבני לייבא למפלגתה דמויות ביטחוניסטיות, כאלו שיסייעו בידה להוות אלטרנטיבה מושלמת לממשלת נתניהו.

מקורביה של לבני מדגישים כי מפלגתה החדשה לא תעשה שימוש במלחמה בחרדים, ואף צופים כי היא תאמר את הדברים מפורשות במהלך מסיבת העיתונאים שתכנס בשבוע הבא.

כזכור, קדמו להחלטה שבועות ארוכים בהם התלבטה לבני עם עצמה, תוך כדי קיום התייעצויות חוזרות ונשנות בדבר עתידה הפוליטי. בין השאר נפגשה עם שמעון פרס, תוך בחינת האפשרות להעמיד אותו בראש גוש מרכז (פרס סירב), עם יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, ועם יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ'.

יצטרף? אהוד אולמרט. צילום: פלאש 90צילום: יצטרף? אהוד אולמרט. צילום: פלאש 90
יצטרף? אהוד אולמרט. צילום: פלאש 90


"לא יודעת להוריד את הראש"

לבני גם קיימה פגישות ממושכות עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. כפי שדיווחתי בעבר העדיף אולמרט את החזרה למפלגה הקיימת 'קדימה', תוך העמדה שלו בראשותה (במקרה של בעיה משפטית - לבני תחליפו). מופז צידד ברעיון, אלא שלבני התעקשה (ועדיין מתעקשת) שלא לחבור בשום צורה ודרך למפלגה 'ההיא'. יש הטוענים כי היא מונעת בנושא הזה משיקולי נקמה ומשיקולים רגשיים ולא ענייניים, אך ברור שגם הרעיון 'להיות מספר 2' לא קסם לה במיוחד.

"היא אלטרנטיבה ראויה, הבעיה שלה היא בהתנהלות הפוליטית, היא לא יודעת מתי צריך להוריד ראש", אמר לי הבוקר אחד מתומכיה, במה שנקרא על ידו "ביקורת בונה". "אין ספק שאילו הייתה חוברת לאולמרט, תחת השם 'קדימה', הם היו מהווים אלטרנטיבה משמעותית לראש הממשלה, בנימין נתניהו", ציין האיש.

גורמים ב'קדימה' טוענים כי אולמרט 'חשב יותר מדי', ו"בינתיים אנשים כבר מצאו את מקומם במפלגות אחרות". לדבריהם, סקרים פנימיים אותם הזמין אולמרט העלו כי מצבו מעולה מבחינת מספר המנדטים, אך כאשר מתבוננים על הגושים הם נותרו ללא שינוי. גישוש שערך בקרב קודקודי המפלגות החרדיות העלה כי איש מהם אינו מוכן 'להתחייב מראש', חלקם אף הבהירו לו כי הם בעד ממשלת אחדות לאומית. מבחינתו, לא בשביל זה הוא חוזר, לא כדי להיות סרח עודף או צלע נוספת בממשלה משותפת עם נתניהו.

אגב, נתון מסקרן שמספקים אותם גורמים מגלה כי לפי הסקרים ריצה עצמאית של לבני תשיג מספר גבוה יותר של מנדטים מאשר זה שישיג אולמרט. יתכן שברגע שלבני הבינה זאת, היא החליטה לרוץ בלעדיו ויהי מה. אולי בשל הנתון הזה התעקשה לבני גם להיות מספר 1 שלו בקונסטלציה של ריצה משותפת.

מודאג? נתניהו. צילום: פלאש 90צילום: מודאג? נתניהו. צילום: פלאש 90
מודאג? נתניהו. צילום: פלאש 90


אלמנט של דאגה לביבי

לבני תיאלץ להתמודד עם התדמית האומללה לה זכתה, לפיה היא לא יודעת לשחק במגרש הפוליטי. יש המבקרים אותה אף על העובדה שהיא "רצה מפגישה לפגישה, השפילה את עצמה בפני ראשי מפלגות כמו לפיד או יחימוביץ', בו בזמן שיכלה להכריז על ריצה עצמאית ולבוא אליהם 'כמו גדולה' ועם מספר מנדטים גבוה בסקרים".

מעניין יהיה לראות את הסקרים שיתפרסמו מיד לאחר הודעתה הערב. מי יודע, אולי יחליט אולמרט להצטרף אליה בשלב כזה או אחר. כך או כך, אין ספק שלמפלס הדאגה הביטחונית של נתניהו, יצטרף הערב הזה אלמנט מדאיג לא פחות.
ציפי לבני חץ בחירות מפלגה אחריות לאומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד