כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"אבא שלי דרש הבטחה שלא אסע בתחבורה ציבורית"

בעקבות הפיגוע בתל אביב ומבצע 'עמוד ענן', זכו בחורי ישיבות תושבי חו"ל לשיחות מבוהלות מבני משפחותיהם • מדינות רבות הודיעו לאזרחיהן על אזהרת מסע לישראל

זירת הפיגוע. צילום: חדשות 24
זירת הפיגוע. צילום: חדשות 24

משרד החוץ הבריטי שינה את אזהרת המסע שלו לאזרחים המתכננים ביקור בישראל או אלו השוהים בה.

השינויים נעשו נוכח המצב הביטחוני בדרום בימי מבצע 'עמוד ענן', ובעקבות הפיגוע שאירע אתמול (ד) בלב העיר תל אביב. בין היתר מתבקש התייר הבריטי בישראל להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולהתרחק מהתקהלויות ציבוריות, כמו גם לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות לאזורים הממוקמים 40 קילומטר מעזה.

גם בסין ובאירלנד הצטרפו לדברים, בהונג קונג מייעצים לבטל נסיעות בלתי הכרחיות לישראל, וקוראים לאזרחים השוהים בישראל לנקוט זהירות ולהימנע מהתקהלויות ברחוב. באירלנד ביקשו מהאזרחים להימנע מנסיעות לעזה והאזורים הגובלים עמה.

גם בחורי ישיבות רבים שמשפחותיהם המתגוררות בחו"ל שמעו דרך התקשורת על הפיגוע בתל-אביב, נאלצו להתמודד עם הפחד של הוריהם. "קיבלתי טלפון מאבא שלי", מספר בחור מישיבת מיר שמשפחתו מתגוררת בלונדון. "אבא שלי הפציר בי בשיחה כמה פעמים, שאבטיח לו שלא אסע באוטובוסים עד שהמצב הביטחוני בישראל יירגע". הוא גם סיפר כי אביו "לא ניתק את השיחה עד שהוא קיבל ממני הבטחה לכך".

דוד, בחור מישיבת 'קול תורה' שמשפחתו מתגוררת בצרפת, סיפר דברים דומים, "עוד לא הספקתי לשמוע על הפיגוע וכבר קיבלתי טלפון מההורים שלי אם אני בסדר", הוא סיפר ל'בחדרי חרדים'.

"כמובן שהם נשמו לרווחה כששמעו שהכל בשליטה, והבינו שהפיגוע היה רחוק מאיתנו", הוא הוסיף.
פיגוע אוטובוס ישיבות אזהרת מסע אירלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד