כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מחאה בנוה יעקב: הרבנים הושמטו ממכתב הבחירות

שמותיהם של הגר"י שיינר והגר"ד כהן הושמטו ממכתב הבחירות למינהלת השכונתית בנוה יעקב, כפי שפורסם ב'הפלס' • ועדת הבחירות: "המודעה נלקחה במרמה" • בפנים: המכתבים

הבחירות למינהלות השכונתיות. צילום: קובי הר צבי
הבחירות למינהלות השכונתיות. צילום: קובי הר צבי

בצילן של הבחירות למנהלים השכונתיים שהתקיימו שלשום (ג) בירושלים, נרשם אירוע שגרר תגובה חריפה בשכונת נוה יעקב.

כזכור, גדולי ישראל בראשות הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והגר"נ קרליץ חתמו על מכתבם של רבני השכונה - הגר"צ ובר, הגרי"י זילברמן והגר"א אביסרור.

במכתב קוראים הרבנים "לפעול ולבחור למועמדים החרדים שידאגו ויפעלו על שמירת צביונם התורני של שכונותינו". הרבנים חזרו והדגישו: "חובה על כל אחד ואחד לפעול ולהפעיל ולעשות הכל לבחירתם המוצלחת של חברי הנהלה שומרי תורה ומצוות ".

למכתב הצטרפו גם שלושה מחברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה': ראש ישיבת מעלות התורה הגר"ש אוירבך, ראש ישיבת קמניץ הגר"י שיינר וראש ישיבת חברון הגר"ד כהן.

אלא שבעיתון 'הפלס' - ללא שקיבלו כל בקשה מבני השכונה לפרסם את המכתב - הוחלט לפרסמו, תוך מחיקתם של 2 מהחותמים - הגר"י שיינר והגר"ד כהן, מה שעורר סערה בקרב תושבי השכונה, שראו במחיקה פגיעה חמורה בכבוד התורה.

במודעת מחאה שנתלתה בכל בתי הכנסת בשכונה נכתב על ידי חברי ועדת הבחירות, תחת הכותרת 'הבהרת דברים': "כל פעילות ועדת הבחירות פועלת ע"פ הנחיית רבני השכונה שליט"א, והננו להודיע כי המודעה מטעמינו שפורסמה אמש ביומון מסוים תוך השמטת שמות הגאונים חברי מועגדוה"ת שליט"א נלקחה במרמה והועתקה מעלון שכונתי וח"ו לא פורסמה על ידינו".

על החתום: חברי ועדת הבחירות למנהלת שכונת נוה יעקב.



הפלס מכתב רבנים השמטה חתימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד