ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ישראל גילתה ספינת נשק איראנית • המשלוח - לעזה

ה'סאנדיי טיימס' הבריטי חושף כי לוויני ריגול ישראלים גילו אמל"ח וטילים מועמסים על ספינה איראנית, בדרכם לעזה דרך הים האדום, סודן ומצרים • יתכן ומדובר גם בטילי שיהאב 3

נשק שנמצא על הספינה ויקטוריה. צילום ארכיון: דו"צ
נשק שנמצא על הספינה ויקטוריה. צילום ארכיון: דו"צ

השבועון הבריטי 'סאנדיי טיימס' פרסם הבוקר (א) כי לוויני ריגול של ישראל זיהו ספינה העוגנת בנמל בנדר עבאס באיראן, ועליה מועמסות רקטות ואמצעי לחימה נוספים.

על פי הפרסום, שצוטט הבוקר ב'מעריב', העריכו מומחי מודיעין כי המשלוח מיועד להגיע לרצועת עזה דרך הים האדום, סודן ומצרים, במטרה לשקם את יכולותיו הצבאיות של החמאס לאחר שישראל הצליחה להסב להם נזק רב במסגרת מבצע 'עמוד ענן'.

לפי הדיווח המטען הוכן להעמסה בשבוע שעבר. המודיעין הישראלי מאמין כי המטען יעבור מאיראן לסודן. "אנחנו מאמינים שספינות מלחמה איראניות שעוגנות באריתראה ילוו את ספינת הנשק ברגע שהיא תיכנס לים האדום", אמר מקור ישראלי למעריב.

ככל הנראה המטען כולל טילי פאג'ר 5 מהסוג שנורה לעבר תל אביב וירושלים בסבב הלחימה האחרון. ייתכן כי על הספינה מצויים גם רכיבים של טילים בליסטיים מסוג שיהאב 3 אותם ניתן יהיה להציב בסודן ולאיים משם ישירות על ישראל.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר בראיון לסוכנות הידיעות AP כי הארגון לא מתכוון לעצור את ייצור כלי הנשק והרקטות או את ההברחות של אמצעי הלחימה דרך המנהרות ממצרים.

אתמול דווח כי בכיר החמאס בעזה, מחמוד א-זהאר, מסר שארגונו ימשיך להתחמש בסיוע איראן, למרות הפסקת האש עם ישראל. "אין לנו ברירה אלא להמשיך ולהכניס נשק לעזה, בכל דרך אפשרית", אמר, והוסיף כי הוא מצפה לכך שטהרן תגביר את הסיוע הצבאי והכלכלי שלה לחמאס. "יש לנו זכות לקחת כסף ונשק מאיראן. הם נותנים לנו ללא תנאים", אמר.

בחודש שעבר ארעה סדרת פיצוצים עזים במתקן הצבאי אל-ירמוק, בדרום חרטום בירת סודאן. בכירים בממשלת סודן טענו כי ארבעה מטוסי קרב ישראליים הפציצו את מפעל הנשק בחרטום, בו, כך נטען, בנתה איראן טילים ארוכי טווח.
איראן טילים נשק משלוח סודן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד