כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרמטכ"ל מסכם מבצע: מימשנו התוכנית המבצעית במלואה

באגרת מיוחדת לחיילי צה"ל, סיכם הרמטכ"ל בני גנץ את מבצע 'עמוד ענן' • "הדרך בה פעלנו במהלך המבצע לא תשאיר מקום לספקות באשר לבחינת סבלנותנו להבא"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ שיגר אגרת מיוחדת ללוחמי צה"ל לרגל סיום מבצע 'עמוד ענן':

"בהתאם להחלטת ממשלת ישראל על הפסקת האש, צה"ל נצר את נשקו לאחר שמונה ימי לחימה נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה", פתח הרמטכ"ל.

"מבצע 'עמוד ענן' החל במכת פתיחה שספג ארגון הטרור חמאס, סיכולו של מפקד הזרוע הצבאית, אחמד ג'עברי. זיהוי הזדמנות מבצעית זו ומידע מודיעיני מדויק ואמין בשילוב עם יכולות אש מן הקרקע, אוויר והים, אפשרו פגיעה אנושה בהנהגה הצבאית של החמאס, ביכולות השיגור לטווח ארוך ובתשתיות המבצעיות של הארגון.

"לצד מאמץ התקיפה, ולאור המציאות המורכבת והייחודית באזורנו, גייסנו את מערך המילואים שאפשר רציפות התקפית הכרחית במבצע שכזה. לצד החיילים והמפקדים באוגדות ובחטיבות בסדיר, אשר נעו לשטחי הכינוס מיד עם פקודה, פגשתי את חיילי מערך המילואים ומפקדיו שעזבו את בתיהם בעורף, את שולחן השבת, את משפחותיהם ועסקיהם, והתייצבו בהיקפים מרשימים, נכונים לבצע את המשימה, ומחויבים להגנה על הבית.

"עמדנו איתן מול האש שמנגד, באמצעות פריסתו הנרחבת של פיקוד העורף, אשר נערך לתמוך בפעילות צה"ל ולתת מענה לאוכלוסייה האזרחית. השריון, שפרס חיל האוויר בדמותה של מערכת 'כיפת ברזל' הוכיח פעם נוספת את יתרוננו הטכנולוגי המוחלט, וסיפק הגנה לאזרחים וחופש פעולה למקבלי ההחלטות. את ההישגים המבצעיים ליווה מאמץ הסברה ותודעה שהביא אל המרקעים את התמונות והקולות דקה אחר דקה ביושר, באמינות וברלוונטיות".

ביחס למטרות המבצע כתב גנץ: "התוכנית המבצעית התממשה במלואה - מכת האש שפגעה בארגוני הטרור ובתשתיותיהם, הובילה לניוון יכולותיהם הצבאיות, לירידה בהיקפי הירי, ולשיפור כושר ההרתעה של מדינת ישראל. אויבינו טעו באופן שבו פירשו את האיפוק בו נקטנו בתקופה שקדמה למבצע זה, והדרך בה פעלנו במהלך המבצע לא תשאיר מקום לספקות באשר לבחינת סבלנותנו להבא.

"על אף התמודדותו האיתנה של הציבור והקשר להנחיות פיקוד העורף, קופחו חייהם של שישה אזרחים וחיילים. אנו מחבקים את משפחותיהם ושולחים איחולי החלמה מהירה לפצועים. בכל שלב במבצע, שאבנו כח לביצוע משימתנו עת הבטנו אחור - אל הבית.

"בעמוד ענן ידבר אליהם", נאמר בתהילים צ"ט, ואנו דיברנו בקול רם וברור: נעמוד איתן מול כל אויב ונגן על ביתנו כחומה בצורה - כך עשינו וכך נמשיך ונפעל. במבצע זה הפגנתם פעם נוספת דבקות במשימה, רמת מוכנות וכשירות גבוהה ודריכות מבצעית ראויה. בכך הוכחתם כי נמשיך ונעמוד מול אויבינו ונוכל להם בכל קרב ואתגר".

"אני גאה בכם, בעוז רוחכם ובאיתנות שהפגנתם. היום, כתמיד, אנו ניצבים מאוחדים במחויבתנו להגן על מדינת ישראל, על ריבונותה ועל שלום אזרחיה", סיים הרמטכ"ל את מכתבו.
עמוד ענן גנץ מכתב יעדים צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד