י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סיפור גבורה מפוקפק: החיילים פגעו בגר"ד ליאור

עמוס נצר, חייל מילואים, פרסם בדף הפייסבוק כיצד פגעו חבריו בגאון רבי דוב ליאור שבא לחזק לוחמים • "סיפור הגבורה המרשים ביותר" • והתגובות? "מבצע רצח אופי ומסית"

הרב דב ליאור. צילום: קוממיות
הרב דב ליאור. צילום: קוממיות

חיילי מילואים פגעו בגאון רבי דב ליאור, רבה הראשי של קרית ארבע - חברון, כשהגיע לפלוגת המילואים בימי מבצע 'עמוד ענן'.

את הסיפור מגולל עמוס נצר, בשם חייל מילואים בפלוגת החי"ר של גדוד 46 בחטיבת שריון 401 ברשת הפייסבוק, והוא מגדיר אותו: "סיפור הגבורה המרשים ביותר ששמעתי עד כה על לוחמים שהוקפצו בצו 8 למבצע עמוד ענן".

הפוסט פורסם ברשת החברתית ביום שישי האחרון, ומאז זכה לעשרות רבות של תגובות - מכל גווני הקשת.

לדברי נצר, הרב ליאור הגיע לפלוגה לאחר שהוזמן על ידי קרוב משפחתו, "אל הרב ניגש חייל מהפלוגה העונה לשם עומר פרטר – להלן אבו. אבו שאל את הרב: 'אתה חתמת הסכמה לספר 'תורת המלך'?' הרב הושיט את ידו ללחוץ את היד לאבו. אבו סירב ליד המושטת, והרב שאל: 'אסור לי לבוא לדבר עם חיילים?' אבו ענה לו: 'אתה אישיות לא רצויה כאן'".

למרות זאת, החיילים הדתיים בפלוגה התכנסו לשיחה עם הרב.

"לצד השיחה נעמדו ארבעה חיילים", כותב נצר. "הארבעה פתחו את הפלאפונים דלי הסוללה, הוציאו מהאינטרנט ציטוטים מ'תורת המלך', וצעקו אותם בקול. הם הזכירו את חלקו בהסתה שהובילה לרצח רבין, לאחר שפרסם כי דינו דין 'רודף' ובכך התיר את דמו".

לטענתו, הרב סיים את השיחה כעבור 5 דקות ועזב את המקום. לסיום כותב נצר על המקרה: "גאה בחבריי שעמדו על האמת וחשפו את פרצופו האמיתי של אחד מגדולי המסיתים בארץ".

בתגובה לדבריו, קיבל נצר עשרות תגובות בדף הפייסבוק האישי שלו, כמו גם בדפים אחרים ברחבי הרשת בהם פורסם המעשה, "אני לא בעד קיצוניות", כתב אחד הגולשים. "אבל בזמן האחרון, אנשים מנצלים את הרשתות החברתיות לעשות רצח אופי לאנשים. דבר שגורם להסתה נוספת". גולשת אחרת כתבה: "לזה אתה קורא סיפור גבורה? תתבייש לך. כולם נהיו לי פתאום יפי נפש. לכו תתחננו לערבים".
הרב דב ליאור מילואים עמוד ענן תורת המלך חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד