כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אל תברחו מנושים • איך להתמודד עם נזקי 'עמוד ענן'

השלכות 'עמוד ענן' על כלכלת הדרום נאמדת בכ-200 מיליון שקל • נקלעתם לקושי כלכלי בעקבות הלחימה? אל תמהרו להתייאש • ומי זכאי לשכר גם בגין ימי ההיעדרות?

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

עם שוך הקרבות בדרום, מדווחת התאחדות התעשיינים על נזק מוערך של כ-200 מיליון שקל למפעלים בדרום הארץ. מדובר על הפסד תוצר, על ירידה חדה בתפוקות ועל אי עמידה בהתחייבות ללקוחות בארץ ובחו"ל.

אך לא רק מפעלי תעשייה ניזוקו כתוצאה מ'עמוד ענן' שביקר ברצועת עזה, גם עסקים קטנים מכל התחומים ספגו נזק משמעותי, וברשות המיסים כבר הבטיחו ללכת לקראת בעלי העסקים.

יהיו כאלו שיצליחו להתאושש בתוך פרק זמן קצר. אך יהיו גם כאלה שמצבם הכלכלי היה קשה גם קודם המבצע, והם עלולים לקרוס כתוצאה ממנו. לאלו כבר לא תעזור ההתחשבות של רשות המיסים.

עורך הדין צבי וישנגרד, המתמחה בסיוע לחייבים, מציע לבעלי העסקים והמפעלים שנקלעו לקשיים, לנהל את המשבר בצורה נכונה, על מנת לצאת ממנו. וישנגרד מציב כמה כללי אצבע שחשובים מאוד להתנהלות במצבים מעין אלו.

"בראש ובראשונה לא להתחמק! אל תברחו מהנושים. דברו איתם וספרו להם מה אתם עושים על מנת להיחלץ מהמצב. בקשו ארכה. ברוב המקרים תיענו בחיוב", אומר וישנגרד. "מי שנקלע למצב של צ'קים חוזרים בעקבות מצב הלחימה והנחיות פיקוד העורף, יוכל להיחלץ ממנו בעקבות הנחיות שעה שניתנו לבנקים על ידי הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. גם מי שחרג ממסגרת האשראי בימים הללו, יזכה לאוזן קשבת אצל מנהל הבנק. רק חשוב לדבר ולא לסנן שיחות מנושים".

כך או כך, גם מי שנכנס לסחרור של חובות בעקבות הלחימה, עשוי להיחלץ ממנו באמצעות התנהלות נכונה.

מחלקת המחקר של התאחדות התעשיינים שניתחה את השלכות הלחימה קובעת כי אחוז העובדים שהגיעו לעבודה במפעלים במהלך כל ימי המבצע, עומד על כ-75% בממוצע.

וישנגרד אומר כי בחלק מהמקרים יהיו העובדים זכאים לשכר גם בגין ימי ההיעדרות, "בכל מקרה חשוב לקבל ייעוץ מקצועי", הוא אומר.
עמוד ענן תעשיה עסקים חובות צבי וישנגרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד