כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

גניבה חסרת תקדים בישיבת טשעבין: 40 זוגות תפילין

40 זוגות תפילין נגנבו מישיבת 'טשעבין' בירושלים • הגנב - בוגר הישיבה, יצר קשר ודורש 25,000 דולר תמורת השבת גניבת הענק • לדבריו ביצע את הגניבה כ'נקמה'

תפילין. צילום: דוד קורן
תפילין. צילום: דוד קורן

תופעת הגניבות בישיבות, כבר הפכו מזמן למכת מדינה. אך גניבה שבוצעה היום (א), שברה שיאים.

היום בעת שתלמידי ישיבת כוכב מיעקב-טשעבין שברחוב חנה בירושלים, סעדו בחדר האוכל לארוחת הצהריים, חדר אלמוני למלתחה, בו עומד ארון גדול שתלמידי הישיבה מאפסנים בו את תפילין.

המלתחה אינה מוגנת והגנב הצליח לקחת מהמקום ארבעים זוגות תפילין ונעלם.

בדרך כלל, מוצב בפתחה של הישיבה מאבטח, אבל הגנב ניצל דקה בה נעדר והתאדה מהאופק, בלא להותיר אחריו עקבות.

לקראת שעות הערב, צלצל הטלפון הציבורי ואחד מבני הישיבה הרים את השפופרת: "שמע בחור", פנה האלמוני לתלמיד באידיש רהוטה, "תגיד לראשי הישיבה שלך, שלקחתי היום ארבעים זוגות תפילין מהישיבה. אם ברצונם לקבלם חזרה, עליהם להניח עוד הערב סכום של 25,000 דולר, ליד הברזייה המוצבת בהר המנוחות בירושלים. אם לאו, אמכור אותם".

התלמיד ההמום תחקר את הגנב. מסתבר כי הלה בוגר הישיבה ואת מעשהו ביצע כנקמה על סכום של 25,000 דולר, אותו ביקש בשעתו כהלוואה מקופת הגמ"ח של 'קרן החתנים' של הישיבה, אך סורב.

הלה הוסיף ונימק את מעשהו: "נקלעתי למצב כלכלי קשה והסתבכתי עם השוק האפור. אני חייב להם שבעים וחמשה אלף דולר. חמישים אלף כבר הצלחתי להשיג, ועוד עשרים וחמשה אלף אני מבקש כ'הלוואה'. זהו פיקוח נפש ממש לאחר שקיבלתי מהם סדרת איומים שיעלו בחיי. אם לא אקבל את הכסף, איאלץ לפגוע בבני או בעצמי. אין לי ברירה אחרת".

כתלמיד הישיבה לשעבר, ידע היטב איך וכיצד לבצע את הגניבה.

הבחור מיהר לערב את ראשי הישיבה בפרשה. המשגיח הרב שמואל דוד שניאורסהון בנו של ראש הישיבה הגאון רבי יוסף משה שניאורסהון, פנה לאחד מרבני ירושלים שהורה לו, כי יש לנסות לגייס את הכסף ממספר נדיבים על מנת להשיב את הגזילה.

בינתיים, הוזעקה המשטרה. שני שוטרים שבאו למקום, בדקו את המקום אך לא טרחו לקחת טביעת אצבעות. לאחר תשאול שערכו לצוות הישיבה אמרו השוטרים: "על הבחורים להגיש תלונה במשטרה ואז נפתח תיק".

בשלב זה הישיבה כמרקחה. ארבעים בחורים, לא יודעים בשלב זה, מהיכן יקחו תפילין להניח מחר בבוקר.
תפילין טשיבין כסף גניבה ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד