כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הפריימריז של הליכוד: אלפים יצביעו גם היום

בשל תקלות חמורות במערך ההצבעה הממוחשב, לא הצליחו אלפי מתפקדים לממש את זכותם להצביע • ההצבעה תתקיים היום ב-39 קלפיות בין השעה 11:00 ל-21:00 בערב

הצבעה בליכוד. צילום: פלאש90
הצבעה בליכוד. צילום: פלאש90



ההצבעה בבחירות המוקדמות בליכוד תתבצע גם היום (ב) ב-39 קלפיות בין השעה 11:00 לפני הצהריים ל-21:00 בערב - כך החליטה ועדת הבחירות של המפלגה. מוקדים עם קלפיות שבהן לא נרשמו תקלות, לא ייפתחו שנית.

ההחלטה מתבססת על חוות דעת משפטית, ולפיה ההחלטה לנעול בחצות (במקום ב-22:00) את הקלפיות לא תעמוד במבחן משפטי.

היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, אמר: "הוועדה החליטה פה אחד, בהחלטה חסרת תקדים, לקבל את גישת השופט יהושע גרוס לקיים יום הצבעה נוסף. החלטת הוועדה מבטאת את הגישה, לפיה הזכות לבחור ולהיבחר של חברי התנועה היא זכות יסודית וחשובה, והארכת ההצבעה מגשימה זכות זו על הצד הטוב ביותר".

ההחלטה באה לאחר שבמהלך יום הבחירות, אלפי מתפקדים של הליכוד הגיעו לקלפיות ולא הצליחו לממש את זכותם להצביע, בשל תקלות טכניות חמורות.

עוד בנושא:
היסטוריה של תקלות • הליכודניקים מתגעגעים לעידן ה'צעטלאך'
דילים, שטיקים ורשימות חיסול • הליכוד מציג: פריימריז

מבדיקת מנהלת הליכוד עלה, כי עד השעה 15:00 בצהריים הצביעו רק כ-8% מכ-123 אלף בעלי זכות ההצבעה.

בערב השתפר המצב ועמד על שיעור של כ-46 אחוזים, זאת לאחר שבסביבות 17:00 אחר הצהריים חזרו המחשבים לעבוד.

תוצאות ההצבעה של אתמול הועלו על שני תקליטורים. אחד מהם הועבר ליו"ר ועדת הבחירות והשני למבקר המפלגה, על מנת למנוע זיופים.

"לבטל את הבחירות"

צביקה רז, סמנכ"ל חברת 'אמן יועצים' מקבוצת 'אמנט' - החברה שהייתה אחראית על מחשוב הפריימריז בליכוד - טען כי בחברה חושדים כי מתקפת סייבר היא שגרמה לשיבושים.

אך מומחי מחשב טענו, כי מדובר בתקלת תקשורת בין עמדות ההצבעה לבין השרת המרכזי, ככל הנראה בגלל היערכות בלתי מתאימה. החברה עצמה מכחישה זאת.

השר מיכאל איתן אמר בתגובה: "ההחלטה להאריך את הפריימריז נכונה ומכבדת את הזכות הבסיסית של חברי הליכוד להשפיע על דמותה של רשימת הליכוד לכנסת. אני מקווה כי רבבות חברי הליכוד ינצלו את ההארכה שניתנה ויממשו את זכותם להצביע, למרות העובדה שנבצר מהם לעשות זאת במועד שנקבע לכך".

אחר הצהריים פנו שני ראשי ערים מטעם המפלגה לראש הממשלה בנימין נתניהו וקראו לו לבטל את הפריימריז ולקיים את הבחירות המקדימות לרשימת המפלגה לכנסת באופן ידני, במועד המוקדם ביותר האפשרי.

ראש העיר בית שאן, ג'קי לוי, וראש העיר מעלה אדומים, בני כשריאל, שיגרו לראש הממשלה מכתב בו טענו: "עקב תקלות רבות בשיטת הבחירה הממוחשבת בפריימריז ובעקבות התורים הארוכים שנוצרו ולאחר שמספר רב של בוחרים עזבו את הקלפיות שחלקן כלל לא נפתחו, אנו דורשים לבטל את הבחירות שמתקיימות היום".

על רקע תקלות המחשוב במהלך הפריימריז בליכוד מתח אמש יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד - שבחר את מועמדי מפלגתו בשיטות של מפא"י בשנות ה-50 - ביקורת בעמוד הפייסבוק שלו. "הסתכלתי על הפריימריז בליכוד: אלה רוצים לנהל מדינה?", כתב.
הליכוד פריימריז תקלות דחייה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד