כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כ־30% מהחרדים שהתייצבו לצו ראשון - קיבלו צו גיוס

גורם צבאי: "שיעור ההתייצבות לאחר קבלת הצו ולתחילת תהליך הקליטה בצבא אף גדול מ-30 אחוזים" • אכ"א משלים שליחה של כ-15 אלף צווים ראשונים לחרדים ילידי 1995 ו-1994

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

כ-30 אחוזים מהחרדים שקיבלו צו ראשון החל מאוגוסט האחרון, עם פקיעתו של חוק טל, והתייצבו בלשכות הגיוס, קיבלו צו גיוס לקראת גיוסם בקיץ הקרוב. כך מדווח 'ישראל היום'.

גורם צבאי מסר לעיתוון, כי "שיעור ההתייצבות לאחר קבלת הצו ולתחילת תהליך הקליטה בצבא אף גדול מ-30 אחוזים, ושיתוף הפעולה עד כה גבוה". עם זאת, הוא הדגיש כי הגיוסים עצמם אמורים להתקיים רק בקיץ 2013, וכי אין לנבא בשלב זה את גיוסם בפועל.

כמו כן ציינו גורמים בצבא, כי עד לשלב הגיוס יכולים להיות תהליכים פוליטיים שישפיעו על גיוס החרדים. בימים אלו משלים אגף כוח האדם שליחה של כ-15 אלף צווים ראשונים לחרדים ילידי השנים 1995 ו-1994. בצה"ל משתדלים להתאים את הליכי הגיוס למועמדים, כך שלמשל הם ירואיינו על-ידי גברים ולא נשים.

לפני פקיעתו של החוק, היו החרדים מתייצבים בלשכות הגיוס לשם קבלת דחיית שירות. בצה"ל חששו מאחוז התייצבות נמוך מאוד של החרדים בלשכות הגיוס לאחר פקיעת חוק טל.

יצוין כי בצה"ל מתקיימות בימים אלו שלל עבודות מטה לקראת גיוסם הצפוי במטרה ליצור להם מסגרות שירות נפרדות ומותאמות לצורכיהם. גיוס חרדים לצה"ל קיים עוד לפני פקיעת חוק טל, ורק בשנה החולפת שירתו בצבא יותר מ-2,000 חרדים במסלולי שח"ר ובנח"ל החרדי.
צה''ל חרדים גיוס אכ''א צווים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד