כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אהוד ברק הטיל פצצה: פורש מהחיים הפוליטיים

"רוצה להקדיש זמן למשפחתי, מיציתי העיסוק בפוליטיקה" • "אמלא תפקידי עוד כ-3 חודשים - עד שתורכב הממשלה הבאה" • ומה מגיבים במערכת הפוליטית?

אהוד ברק. צילום:פלאש90
אהוד ברק. צילום:פלאש90



שר הביטחון אהוד ברק כינס הבוקר מסיבת עיתונאים דרמטית, כאשר לצורך מסירת ההודעה ביטל את הלו"ז הביטחוני שתוכנן לו - והדהים את המערכת הפוליטית, כאשר הכריז על פרישתו מהחיים הפוליטיים.

"מדינת ישראל עברה בשבועיים האחרונים ימים לא קלים", אמר ברק בפתח דבריו, "ואני גאה על הזכות להיות שותף מרכזי בצוות שניווט צבאית ומדינית את המבצע על סיומו המוצלח, לפני 47 שנה התגייסתי לצה"ל ומאז אני משרת את עם ישראל כפי שיכולתי.

"היום אני פה לומר לכם שאני פורש מהחיים הפוליטיים. קיבלתי את ההחלטה לא בלי לבטים אבל בלב שלם, אכחד אם אומר שהיחס החמים שקיבלתי לאחרונה מהציבור ומהעיתונות לא נעם לי. באופן מעשי אסיים את תפקידי כשר ביטחון בעוד כ-3 חודשים עם הרכבתה של הממשלה החדשה".

חודשים ארוכים רווחה הערכה במערכת הפוליטית, כי ברק יעדיף שריון באחת המפלגות הגדולות, מאשר לרוץ בצורה עצמאית בראש מפלגת עצמאות. ברק ניהל בשבועות האחרונים מו"מ עם ציפי לבני. בסביבת לבני הופתעו הבוקר מההודעה על ההצהרה שברק צפוי למסור.

עוד בנושא:
חברי 'העצמאות' בהלם: "נתכנס ונחליט"

אתמול פרסמה מפלגת עצמאות הכחשה גורפת לדיווחים, לפיהם ברק צפוי להיות משוריין במסגרת ישראל ביתנו - ובצורה זו להשתלב בתוך רשימת הליכוד ביתנו לכנסת ה-19. גם דיבורים דומים אודות שריון בליכוד הוכחשו הן על ידם והן לפני תקופה ארוכה בלשכת ראש הממשלה.

בשבוע האחרון עלתה התמיכה הציבורית בברק, לאחר שסקרים הראו כי רוב הציבור היה שבע רצון מתפקודו במבצע 'עמוד ענן'. לפני המבצע, הסקרים לא ניבאו טובות למפלגה, כאשר בחלקם היא גירדה את אחוז החסימה, ולפי סקרים אחרים היא כלל לא עברה את אחוז החסימה. אולם, כצפוי, לאחר המבצע המשיך השיפור של המפלגה בסקרים, ובסקרים שנערכו בסוף השבוע המפלגה עברה את אחוז החסימה ואף קיבלה ארבעה מנדטים.

"שר הבטחון הגרוע ביותר שהיה להתיישבות היהודית"

במערכת הפוליטית התשררה מיד לאחר ההודעה של ברק תדהמה מוחלטת. יחד עם זאת, בתגובות השונות משתדלים האישים לשדר 'עסקים כרגיל'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר להודיע כי הוא "מכבד את החלטת שר הביטחון אהוד ברק, מודה לו על שיתוף הפעולה בממשלה, ומעריך מאוד את תרומתו ארוכת השנים לביטחון המדינה".

השר יולי אדלשטיין, לעומתו, העז לשחרר אנחת רווחה. ״היום הוא יום העצמאות של הליכוד. ברק ירשם בספר דברי הימים של ממשלות ישראל כשר הבטחון הגרוע ביותר שהיה להתיישבות היהודית. התנהלותו היתה רצופה שיקולים פוליטיים ואגואיסטיים וכל זאת על גבם של המתיישבים. כך היה באשר לתוכנית ההתנתקות השנייה שהגה, פגיעתו במפעל ההתיישבות, מדיניות הפינויים, צווי ההריסה ועוד. לא אופתע אם בהזדמנות הראשונה שתתאפשר לו הוא ימצא את הסיבה לחזור לפוליטיקה ולסורו".

גם יו״ר האיחוד הלאומי, ח״כ אורי אריאל, מיהר להגיב: ״פרישתו של שר הביטחון אהוד ברק מהחיים הפוליטיים היא ברכה להתיישבות שבמשך כל העת פעל וחתר לפגיעה במתיישבים ובהתיישבות בחוסר צדק ובחוסר הגינות. בכנסת הבאה נהיה חלק מהממשלה ונדאג שבמשרד הביטחון יישב אדם ראוי שלא יחתור תחת הקו הלאומי של הממשלה״

גם יו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני, עמה ניהל ברק מו"מ לריצה משותפת, אמרה כי היא מקווה "שברק עוד יתרום למימוש החזון הציוני המשותף לשנינו, של מדינה יהודית, דמוקרטית, בטוחה, החיה בשלום עם שכניה. למרות המחלוקות שהיו בינינו לעיתים, תמיד הערכתי את דאגתו האמיתית לעתיד ישראל ואני מאחלת לו מכל ליבי הצלחה בפרק החדש בחייו".
אהוד ברק ציפי לבני בחירות עמוד ענן העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד