י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צהלה בטשעבין: 'השומרים' החזירו התפילין שנגנבו

הסאגה שהחלה אתמול בישיבת טשעבין, כאשר בוגר הישיבה גנב 40 זוגות תפילין ודרש תמורתם 25 אלף דולר - הגיעה לפנות בוקר אל סיומה המוצלח • איך זה קרה?

תפילין. צילום אילוסטרציה:ישראל ברדוגו
תפילין. צילום אילוסטרציה:ישראל ברדוגו



הסאגה שהחלה אתמול בישיבת טשעבין, כאשר בוגר הישיבה גנב 40 זוגות תפילין - הגיעה לפנות בוקר אל סיומה המוצלח.

ראשי הישיבה הבינו, כי אם ברצונם למצוא מענה מהיר ויעיל להשבת 40 זוגות התפילין, עליהם לערב את ארגון 'השומרים' ולא לסמוך רק על המשטרה, הפועלת בעצלתיים וממתינה להגשת תלונה, כפי שהורתה.

אנשי הארגון הגיעו לישיבה, ולאחר ששמעו את הפרטים הגו תכנית פעולה פרטנית.

בשיטות סמויות ולאור הניסיון שצברו, הצליחו להתחקות אחר עקבותיו של הגנב, והגיעו לביתו באישון לילה. הגנב הופתע למראה ה'אורחים' שהיו לבושים במדי שוטרים. הם דרשו ממנו להשיב מיד את התפילין, ולא, כך איימו עליו, הוא יספוג נזקים הן במישור החברתי והן במישור הפלילי. האיש נבהל והפקיד בידם את התפילין הגנובות.

כאשר הגיעו תלמידי הישיבה אל היכל הישיבה, עם הפצעת קרני האור הראשוניים, הם הבחינו לשמחתם ב-35 זוגות תפילין ממתינות על השולחן לבעליהם. בשלב זה, עדיין חסרים חמשה זוגות תפילין, אותם משום מה לא השיב הגנב.

השמחה בישיבה גאתה, כצפוי.

"הסתבכתי עם השוק האפור"

הפרשה החלה אתמול בצהריים. בעת שתלמידי ישיבת כוכב מיעקב-טשעבין הממוקמת ברחוב חנה בירושלים, סעדו בחדר האוכל ארוחת צהריים, חדר אלמוני למלתחה, בו עומד ארון גדול שתלמידי הישיבה מאפסנים בו את תפילין. המלתחה אינה מוגנת והגנב הצליח לקחת מהמקום ארבעים זוגות תפילין - ונעלם.

בדרך כלל, מוצב בפתחה של הישיבה מאבטח, אבל הגנב ניצל דקה בה נעדר והתאדה. לקראת שעות הערב, צלצל הטלפון הציבורי ואחד מבני הישיבה הרים את השפופרת: "שמע בחור", פנה האלמוני לתלמיד באידיש רהוטה, "תגיד לראשי הישיבה שלך, שלקחתי היום ארבעים זוגות תפילין מהישיבה. אם ברצונם לקבלם חזרה, עליהם להניח עוד הערב סכום של 25,000 דולר, ליד הברזייה המוצבת בהר המנוחות בירושלים. אם לאו, אמכור אותם".

התלמיד ההמום תחקר את הגנב. מסתבר כי הלה בוגר הישיבה ואת מעשהו ביצע כנקמה על סכום של 25,000 דולר, אותו ביקש בשעתו כהלוואה מקופת הגמ"ח של 'קרן החתנים' של הישיבה - אך סורב.

הלה הוסיף ונימק את מעשהו: "נקלעתי למצב כלכלי קשה והסתבכתי עם השוק האפור. אני חייב להם שבעים וחמשה אלף דולר. חמישים אלף כבר הצלחתי להשיג, ועוד עשרים וחמשה אלף אני מבקש כ'הלוואה'. זהו פיקוח נפש ממש לאחר שקיבלתי מהם סדרת איומים שיעלו בחיי. אם לא אקבל את הכסף, איאלץ לפגוע בבני או בעצמי. אין לי ברירה אחרת".

הבחור מיהר לערב את ראשי הישיבה בפרשה. המשגיח פנה לאחד מרבני ירושלים שהורה לו, כי יש לנסות לגייס את הכסף ממספר נדיבים על מנת להשיב את הגזילה.

בינתיים, הוזעקה המשטרה. שני שוטרים שבאו למקום, בדקו את המקום אך לא טרחו לקחת טביעת אצבעות. לאחר תשאול שערכו לצוות הישיבה אמרו השוטרים: "על הבחורים להגיש תלונה במשטרה ואז נפתח תיק".

רק לאחר ש'השומרים' עורבו בפרשה, אותר הגנב, והתפילין הוחזרו אל הישיבה.
השומרים תפילין טשעבין גנב משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד