כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חברי 'העצמאות' בהלם: "נתכנס ונחליט"

חברי הסיעה עודכנו על הודעת ברק רק דקות לפני מסיבת העיתונאים • קמפיין הבחירות של המפלגה הוקפא • השר שמחון: "אני לא סגור עם אף מפלגה. הכל פתוח גם מחוץ למערכת הפוליטית"

סיעת העצמאות. צילום: ארכיון
סיעת העצמאות. צילום: ארכיון

הודעת אהוד ברק על פרישתו מהחיים הפוליטיים היכתה בתדהמה את חברי הכנסת ופעילי מפלגת 'העצמאות', בראשה עומד שר הביטחון.

דובר מפלגת העצמאות, עומר אנגלשטיין, שגם הוא הופתע מהודעת ברק, מסר כי בשלב זה לא ידוע לו מה הן תוכניות המפלגה. במשרד 'פאר&לוין תקשורת', היועצים האסטרטגיים של קמפיין הבחירות, הקפיאו מייד עם הודעתו של ברק את הקמפיין.

פרישת ברק מעמידה בערפל את עתידה של 'העצמאות'. אם לפני הודעתו של ברק היו סיכוייה של המפלגה לעבור את אחוז החסימה נמוכים, כאשר רק לאחר מבצע 'עמוד ענן' הראו הסקרים כי המפלגה צולחת את אחוז החסימה, הרי שכעת לאחר עזיבתו נותר רק לראות אם חברי הסיעה יצליחו להשתחל במפלגה אחרת.

ח"כ שכיב שאנאן סיפר, כי שוחח בטלפון עם ברק דקות אחדות לפני הודעתו הדרמטית, ורק אז למד על ההחלטה. השרים שאול שמחון ואורית נוקד הוזמנו ללשכת ברק זמן קצר לפני מסיבת העיתונאים, שם התבשרו רשמית על כוונתו לפרוש מהחיים הפוליטיים.

לאחר פרישת ברק, התייחס השר שלום שמחון, בראיון לגלי צה"ל, לעתיד הסיעה שפרשה לפני כשנתיים ממפלגת העבודה. "אנחנו צריכים להתכנס ולהחליט. חלק מהחברים שלי הם יותר צעירים בפוליטיקה. ההחלטה צריכה להתקבל איתם. מוקדם להחליט לאן הולכים, אבל אני לא יכול לומר שאני לא מקנא באהוד ברק. זוהי החלטה אמיצה".

על עתידו האישי, אמר שמחון: "אני 17 שנה בכנסת, 10 שנים בממשלות ישראל. אני השר השני הכי ותיק. מה שתמיד עניין אותי זה ביטחון והתיישבות. אני לא סגור עם אף מפלגה. הכל פתוח גם מחוץ למערכת הפוליטית וגם בתוכה".
העצמאות אהוד ברק שלום שמחון בחירות מפלגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד