כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מודיעין עילית: נסגר הסמינר היחיד לספרדיות

סמינר 'מעלות שרה' לתלמידות ספרדיות בעיר מודיעין עילית - נסגר • משרד החינוך מבהיר: "העברנו למוסד תקציבים כלכל מוסד אחר בעיר" • העירייה מתנערת: "זו לא בעייה שלנו"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

שלושה אבות לה, לתנועת ש"ס, ומעניין יהיה לראות מי מהם ירים את הכפפה הלוהטת המושטת לעברם מכיוונה של העיר מודיעין עילית.

רגע לפני שהיא יוצאת לקמפיין מתוקשר ברחובות עיר, הייתי ממליצה לקודקודיה לקחת פסק זמן לטובת הטיפול במשימה הבאה: אחרי הכול, ש"ס 'החדשה' תיבחן תחילה בטיפולה המסור בנושא האפליה בסמינרים.

הסיפור הבא נסוב סביב סמינר "מעלות שרה", סמינר המיועד לבנות ספרדיות שלא נמצא להן כל מקום בסמינרים האשכנזים בעיר, ולא ניכנס לסיבות לכך והאם הן מוצדקות.

כך או כך, בתאריך ה' בכסלו נחת בתיבות הדואר של התלמידות מכתב ובו הודעה על סגירה (מוחלטת או זמנית) של הסמינר שלהן.

במשרד החינוך מסבירים כי הסיבה לכך היא ליקויים תברואתיים ובטיחותיים, שהביאו להוצאת מכתב אזהרה למנהלי המקום. האחרונים, מצידם, הודיעו למשרד על עזיבת הבעלות על המקום. במשרד אף מוסיפים כי "הרשות המקומית בוחנת את העברת הבעלות לידי גורם אחר".

להורי התלמידות נכתב כי "לצערנו נאלצים אנו להודיעכם כי עקב בעיות מנהליות הקשורות ברישיון הסמינר ובתקניות המבנה איננו יכולים להמשיך את הלימודים כסדרם, עד להתבהרות העניינים בימים הקרובים".

בתקווה שההורים יבינו מתוכן המכתב כי מדובר בבעיות הכרוכות בשלום בנותיהן.

וכמו תמיד, מי שנכנסה ראשונה לתמונה היא עמותת "חרדים", השמה לה למטרה לפתור את מצוקת הציבור הספרדי בקרית ספר בפרט ובמודיעין עילית בכלל.

במכתב אותו שיגר יו"ר העמותה, יוני מזרחי, אל יהודה פינסקי, מנהל מחלקת מוכש"ר במשרד החינוך ואל הגב' אפרת אשכול, מנהלת מחלקת החינוך בעיריית מודיעין עילית, מחה על סגירת הסמינר ועל כך שכ-60 בנות נמצאות ללא מסגרת לימודית, "בניגוד לחוק חינוך חובה".

"על פי הידוע לנו מהורי התלמידות, מפקחת מחלקת מוכש"ר, גב' אלמליח, מודעת לכך אך לא עשתה דבר בעניין", מוסיף מזרחי. במשרד החינוך, אגב, לא מכחישים את העובדה שהפרטים ידועים להם אך לטענתם העבירו תקציבים כפי שמעבירים לכל מוסד חינוכי אחר, ואם יש להורים בעיה הרי היא מול הרשות המקומית.

לדברי מזרחי, להורים שהגיעו למחלקת חינוך בעירייה והלינו על המצב, נאמר כי "זאת לא בעיה שלנו, זה סמינר פרטי.

"התשובה מקוממת ביותר במיוחד לנוכח העובדה שמרבית התלמידות הגיעו לסמינר הספרדי הנ"ל בלית ברירה, נוכח אפליה בקבלתן לסמינרים הגדולים והוותיקים במודיעין עילית, וניהול מכסות תלמידות הספרדיות, בהם ואף כתוצאה משיבוץ העירייה".

העמותה דורשת הן מהרשות המקומית והן ממשרד החינוך לטפל בבעיה בהקדם, ולא, תשקול פנייה לבית משפט תוך בקשה להתערבותו כדי לאכוף את חוק לימוד חובה.

בהזדמנות זו מזכיר בא כוח העמותה כי שלוש בנות עדיין יושבות בבית (מפאת צנעת הפרט לא נזכיר את שמותיהן).
אפליה ש''ס מודיעין עילית אריה דרעי יוני מזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד