כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

'הצלה' החרים 'ווקי טוקי': מפריעים בקליטת התדרים

'הצלה' בלייקווד שבניו-ג'רזי החרים מכשירי 'ווקי טוקי' של ילדים בגילאי 12 ו-13 • עלו על התדרים של 'הצלה' ושיבשו את מכשירי הקשר של המתנדבים

הקשר של איש הצלה. צילום: ארכיון
הקשר של איש הצלה. צילום: ארכיון

ארגון 'הצלה' בלייקווד שבניו-ג'רזי החרים בצורה תקדימית מכשירי 'ווקי טוקי' של ילדים בגילאי 12 ו-13, שעלו על התדרים של 'הצלה' ושיבשו את מכשירי הקשר של המתנדבים.

חבר בארגון 'הצלה' אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי התופעה של ניסיון להתחקות אחר התדרים של הצלה אינו חדש, ו"הפך למשחק של מבוגרים המחפשים אקשן". אולם בעוד שמבוגרים רק האזינו להודעות, הרי שהילדים הלכו צעד קדימה והשתמשו בתדרים של הצלה כדי לדבר עם חבריהם.

"לאחרונה זה הפך למטרד מסוכן", אומר מתנדב 'הצלה'. "ילדים הצליחו לעלות על התדרים של נהגי הצלה, והחלו להשתמש בהם עם חברים - דבר ששיבש את הקשר בין נהגי האמבולנסים, בינם לבין עצמם, ובינם לבין מוקד הצלה".

בעלי מקצוע הצליחו לזהות את הרחוב ממנו שידרו הילדים. מתנדבי 'הצלה' לכדו את הילדים בשעת מעשה והחרימו את המכשירים, שהתגלו כמכשירי 'ווקי טוקי' פשוטים, הנמכרים בחנויות האלקטרוניקה או חנויות הצעצועים. המכשירים הועברו לידי ההורים.

"אם התופעה תמשיך, יכול להיות שנאלץ לחסום את החדירה לתדר באמצעות קוד סודי שישמש רק את מתנדבי הצלה הקבועים. פתרון זה הינו בעייתי, כי לא כל המתנדבים הם קבועים". אחרים טוענים כי מכשירי קשר דיגיטליים יפתרו את הבעיה, אלא שאלה מכשירים יקרים.
הצלה לייקווד ווקי טוקי תדרים מתנדבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד