כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פגעת וברחת? תיענש על שתי העבירות

בית משפט השלום לתעבורה הרשיע אדם שהרג הולך רגל וברח ממקום התאונה וגזר עליו 51 חודשי מאסר בפועל. אור ירוק: "על בתי המשפט להחמיר עם עברייני "פגע וברח", כדי לשדר מסר חד וברור – לא משתלם להסתלק מזירת תאונה ולהשאיר פצוע מתבוסס בדמו"

פגעת וברחת? תיענש על שתי העבירות
אהרן פאמפ

שופט בית משפט השלום לתעבורה בחיפה, הרשיע לאחרונה נהג בגרימת מוות ברשלנות, הפקרה לאחר פגיעה, נהיגה ברכב ללא רישיון תקף וללא ביטוח, וגזר עליו 51 חודשי מאסר. האיש, נהג ברכבו ופגע בהולך רגל בן 82 כשחצה את הכביש. דוח בוחן התנועה, קבע כי הנאשם איחר בתגובתו, כך שאם היה מגיב בזמן, היה נעצר במרחק של כ-20 מטרים ממקום התאונה. לנהג הפוגע, 11 שנות רישיון נהיגה והוא צבר כבר 51 הרשעות קודמות. הנהג הורשע 13 פעמים כשנהג לא חגורות בטיחות או התיר ליושבי כלי הרכב לנסוע לא חגורים. מעבר לכך, הוא הורשע גם שלוש פעמים בנהיגה במהירות מופרזת, עקיפה שלא כחוק ועוד.

בנוסף לגרימת מוות ברשלנות, הוא נאשם גם כי הפקיר את הולך הרגל אחרי הפגיעה. מעדותו של הנהג עולה כי לאחר הפגיעה הוא נסע אל ביתו, לאחר כשעתיים שלוש, הוא סיפר על כך לאביו, יחדיו הם יצרו קשר עם עורכת דין ואיתה פנו למחרת בבוקר אל תחנת המשטרה. שופט בית משפט השלום לתעבורה בחיפה, שמואל יציב, הרשיע אותו בגרימת מוות ברשלנות ודן אותו למאסר של 15 חודשים. בגין עבירת ההפקרה דן אותו השופט יציב, לתקופת מאסר של 36 חודשים. יחדיו 51 חודשי מאסר מאחורי סורג ובריח. בנוסף, נפסל רישיון הנהיגה שלו לתקופה של 15 שנים, כמו גם 12 שנות מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, אם יעבור עבירה דומה לאחת העבירות שבהן הורשע.

עמותת אור ירוק: "עבירת ההפקרה היא אחת מעבירות התנועה הקשות, הבלתי נסלחות והבלתי מוסריות שיש. על גורמי אכיפת החוק להגביר את המאמצים בתפיסתם של עברייני ה"פגע וברח". על בתי המשפט להחמיר עם עברייני "פגע וברח", כדי לשדר מסר חד וברור – לא משתלם להסתלק מזירת תאונה ולהשאיר פצוע מתבוסס בדמו".
אור ירוק פגע וברח תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד