י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תפנית בפרשת יעקב אוסטרייכר: נעצר שר בכיר

תובע של ממשלת בוליביה הודיע ליעקב אוסטרייכר, הכלוא בבית כלא במדינה: מתבצעים מעצרים של אנשי ממשל הקשורים במעצרך • היום ישוב העציר החרדי מבית החולים אל תאו בכלא

התובע בחדרו של אוסטרייכר בבית החולים
התובע בחדרו של אוסטרייכר בבית החולים

בית המשפט בבוליביה דחה בשבוע שעבר בפעם ה-28 את הדיון בעניינו של יעקב אוסטרייכר, איש העסקים העצור בבית כלא בבוליביה מזה שנה וחצי.

הפעם, כמו בפעמים הקודמות, דחה בית המשפט את הדיון בעניינו, מבלי למסור הסבר הגיוני לדחיה. אוסטרייכר קיבל את הידיעה בבית חולים, שם הוא מאושפז מזה שבועיים.

אתמול הגיע לביקור חולים אורח בלתי צפוי: התובע ג'ביאר מונסטריאס הגיע לחדר בו הוא מאושפז, על מנת לעדכן אותו בתפנית שחלה בעניינו. התובע גילה, כי ממשלת בוליביה עצרה שר בכיר בממשלה, בחשד שמכר את האורז של אוסטרייכר, למרות שהאורז הוחרם על-ידי השלטונות. השר הבכיר מואשם כי הרוויח מהמכירה 9900 דולר. התובע הוסיף כי בקרוב יערכו מעצרים של 11 אנשי ממשל נוספים שהיו קשורים בפרשיית אוסטרייכר.

אוסטרייכר, שאמור לשוב היום מבית החולים אל תאו בכלא, אמר לבני משפחתו כי הוא חושש לחייו, מאחר והעצורים החדשים ינסו לחסלו, מחשש שיעיד נגדם.

יחד עם זאת, בני משפחתו והעסקנים הפועלים לשחרורו הביעו אופטימיות באמרם, כי כעת, עם מעצרם של אנשי ממשל, יתברר כי אוסטרייכר חף מפשע.

הפרשה החלה לפני יותר משנה וחצי, עם מעצרו של אוסרייכר, חרדי תושב בורו-פארק, בשדה התעופה בבוליביה . אוסטרייכר השקיע בשדות לגידול אורז, כשהוא מרוויח ממכירת האורז. שלטונות בוליביה טענו כי אוסטרייכר עסק בהלבנת כספים.

לשחרורו של אוסטרייכר מגויסים אנשי ממשל אמריקנים, אדמו"רים וארגוני פדיון שבויים בארה"ב, הפועלים ללא לאות להביא לשחרורו. לפני מספר שבועות התברר כי אוסטרייכר סובל מפרקינסון.
בוליביה יעקב אוסטרייכר כלא בית חולים פדיון שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד