כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כנס הדיינים: מאבק על מעמד בתי הדין • גלריה

מאות דיינים ומורי הוראה התכנסו במלון 'רמדה', ודנו בנושא המיסוי על פי התורה • נאמן: "התורה מציעה פתרון סוציאלי לנושאים רבים" • גלריה

כנס הדיינים: מאבק על מעמד בתי הדין • גלריה
קובי הר צבי




בכינוס רב משתתפים במלון 'רמדה' בירושלים, התכנסו מאות דיינים, רבני ערים ושכונות, מורי הוראה ובני תורה, בכינוס השנתי של המרכז העולמי למשפט התורה, 'הליכות עם ישראל' בראשות הגאון רבי רצון ערוסי, רבה של קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית.

בכינוס השתתפו הרבנים הראשיים לישראל, חברי כנסת ושרים, רבנים מכל העולם ואישי ציבור. הכינוס עסק השנה בדיני המיסים על פי התורה, הסמכויות של רשות המיסים, כמו גם החובה לשלם מיסים שנועדו לסייע לחלשים בחברה, ומאות המשתתפים דנו בסוגיות הלכתיות כבדות משקל.

בפתח הכינוס נשא דברים יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, שאמר כי הכישלון של הנציגות החרדית והדתית בכנסת הוא הנושא של העברת החוק שנותן סמכות לבתי הדין לדון בענייני ממונות. "הכנסנו את הנושא הזה בצורה ברורה בהסכם הקואליציוני, ולמרות זאת הממשלה לא נתנה להעביר את החוק בגלל סערה ציבורית מיותרת.

"אנחנו צריכים להבין שאנחנו במלחמת תרבות, לא רוצים שלבתי הדין יהיה מעמד. ניצחנו במהלך הקדנציה האחרונה בכך שלא עבר אף חוק אנטי דתי - ואין יום שלא מנסים להעביר חוקים כאלו. בכנסת הבאה נתאחד הנציגות החרדית כולה יחד וניאבק האם זוהי מדינה יהודית. המאבק הוא על עולם התורה, בני הישיבות, עולם הרבנות ומעמד בתי הדין".



הראשון לציון הגאון רבי שלמה עמאר אמר: "אנו נאבקים מידי יום, ולא נפסיק להיאבק למען מעמדם של בתי הדין הרבניים. לא יתכן שבמדינה יהודית שני אנשים רוצים להתדיין מרצונם בבית דין ולא מאפשרים להם זאת, בעוד בכל מקום בעולם נותנים סמכויות לבוררים מוסכמים. יש רבים שרוצים לעקור את בתי הדין, ועושים פעולות לשם כך, ואנו ניאבק כנגד כל מגמה שכזאת".

שר המשפטים יעקב נאמן אשר הגיע לכינוס, אמר כי "בתורה יש את התשובות לכל הנושאים הסוציאליים עימם מתמודדים כיום, והפתרון לרבים מהנושאים הללו הוא הערבות ההדדית".

יוזם הכינוס - הגאון רבי רצון ערוסי אמר, כי הכנס השנתי ה-22 למשפט התורה נועד שוב ושוב לחזק ולעודד את העוסקים במלאכה לפעול למען הנושא של הטמעת משפט התורה בחיינו, ולא לתת לאלו שמבקשים להחליש את מעמד בתי הדין ויישום דיני משפט התורה את רצונם, "עלינו לזכור כי אין צורך לרעות בשדות זרים ולחפש את התשובות המשפטיות מדינים ומשפטים ברחבי העולם כשיש לנו את תורת ה' ואת דיני התורה, את משפט התורה צריך ליישם והמדינה חייבת לאפשר לדיינים בבתי הדין לדון בדיני ממונות, צעד שיקל על העומס הרב בבתי המשפט ובעיקר יאפשר לציבור העצום שמעוניין בכך, להתדיין כראוי בדין תורה".























































רמדה דיינים כנס הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד