כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הלכלוכים בעיריית בני ברק פרצו לכלל העובדים

הלכלוכים בעיריית בני ברק פרצו לכלל העובדים

לכלוכים בלי חשבון בעיריית בני ברק – זוהי הכותרת של רצף המיילים שנחתו בזה אחר זה בתיבת הדואר שלי.
בשביל להבין מה בדיוק מסעיר את עובדי העירייה נספר לכם מעט את הרקע, חניון העירייה עבר שיפוצים יסודיים בתקופה האחרונה ונהיה מרחב מוגן לעת חירום. הכולל טכנולוגיות משוכללות של פתחי אוורור, מזרקות וכו', אך למען השלמת העניין דרוש אישור רשמי ממשטרת ישראל שאמורה לבוא ולבדוק את תקינות המבנה.
וכך יצא שאב הבית של העירייה שלח בשעה 10 הבוקר מייל לכל עובדי העירייה עם עותק גלוי לכולם (הרשימה המלאה שמורה במערכת), וזה לשון התוכן:
עקב טיפול ושטיפה כללית בחניון, מחר יום ד' 28-11, לא יהיה אפשרות להכניס רכבים לחניון, לאף אחד, ללא יוצא מהכלל.
בכבוד רב,
שלמה דייטש
אב בית

לכאורה הודעה תמימה הקשורה לתחזוקה וכוננות לבדיקה, אך לאחר כ9 דקות הופתעו העובדים לקבל מייל נוסף עם אותה כותרת כמובן, התוכן, איך נאמר את זה בעדינות, הייתה פחות תמימה.
וזה לשון המייל השני:
מי זה שלמה דייטש, ????? כל מה שמבקשים ממנו לא מטפל.!!!!! הדיוט שאין לו שכל, ולא הוא יכול להודיע הודעות קולקטיביות. מחר זה יום עבודה ואין באזור מקום חניה לכ"כ הרבה רכבים, שטיפה כזאת עושים ביום שישי ולא באמצע השבוע. החניון פתוח מחר לרווחת העובדים בואו בהמוניכם וחנו כרצונכם.
למרות שהמייל לא הגיע חתום, זה יצא מתיבתו של אחד בשם משה בנדה, מכירים? גם אנחנו לא, אז בדקנו מיהו, מה תפקידו, ולמה הוא חושב שיש לו את הזכות לשנות את סדר יומו של אב הבית.
מתברר שהתפקיד הרשמי בה הוא נושא זה מנהל לוגיסטי אגף מערכות מידע, מה שעושה רושם שהוא יותר קשור למשהו במחשבים ולא לשטיפת או אי שטיפת החניונים, אחרים בעירייה שאיתם שוחחנו טוענים שזה בכלל "תפקיד תפור" והוא לא באמת עושה משהו שם, וזה איזשהו קומבינה עוד מתקופת ראש העיר לשעבר אירנשטיין, ולא ברור בדיוק איך זה התחיל, אחרים טוענים שזה בכלל התנכלות מצד בנדה אשר שימש בעבר בתפקיד שעובד בה היום דייטש.
שמועה נוספת במסדרונות העירייה אומרת שבנדה משתכר כיום הכי הרבה מכל עובדי העיריה (ובמילה "מכל" אנחנו מתכוונים גם לראש העיר), וזה גם כולל אי סדרים כאלו ואחרים על גבול הפלילי, שימוש במשאבי העירייה לצרכיו האישיים, אך לכל האשמות החמורות הללו לא קיבלנו אישור רשמי, אז אנחנו כמובן נסתייג ונאמר, לכאורה, והכל ע"פ החשד או השמועה.

דברים קשים נוספים שמענו היום מכמה עובדי העירייה, אלו טוענים שבנדה הנ"ל מתנהג כמו בריון לכל דבר, מציק לכולם, לא עושה חשבון לאף אחד, כולל אלו שיכולים טכנית לפטר אותו, אך נמנעים מלעשות זאת מסיבות פוליטיות כאלו ואחרות, כולם מפחדים ממנו, כולל ראש העיר בעצמו.

40 דקות מאוחר יותר, קיבלנו העובדים מייל נוסף! (אני מזכיר לכם, כל המיילים הללו נשלחו שוב ושוב לכל עובדי העירייה, מהקודקוד עד אחרוני הפקידים), וכך הם קראו שם:

משה !!!! זה לא מקובל ולא מכובד לכתוב ככה על עובד מסור של העירייה.. אני מוחה על כך, מאחר ויש לנו ביקורת ביום חמישי של משטרת ישראל, בכדי לקבל את האישור התקני של החניון, לא נותר לנו ברירה אלא לסגור מחר את החניון אפילו שזה לא נוח בכלל, מאחר ואנחנו מחיובים להציג לבית המשפט את האישור מהמשטרה עד ליום 01.12.2012.
החלטתי לסגור את החניון מחר.
בתקווה להבנה

גם המייל האחרון לא הגיע חתום, אבל בשורה From מופיע שמו של יהודה וצלר, סגן מנהל אגף ההנדסה וממונה על נכסי העירייה, ואיש אמונו של ראש העיר (אותה שמועה אומרת שההוראה למחאה ולהבהרה הגיע ישירות מהבוס הגדול בעירייה, אך שוב, אין לכך אישור רשמי, ווצלר בעצמו טוען ע"כ שזוהי בדיחה גרועה).

משם גם יצא מייל אחרון בשעה 11:15, כנראה על מנת להרגיע את העובדים ההמומים שלא הבינו לאיזה מלחמת עולם הם נקלעו, וזה לשון המודעה:
עובדים יקרים,
סוכם עם רשות החניה מכיון שהחניון סגור מחר, מחר לא ינתנו דוחות חניה בכל איזורי העיריה
יום טוב.

ולמה חשבנו להביא עבורכם גם את המייל האחרון? סתם חשבנו שתדעו...

תגובות:
משה בנדה סירב להגיב לדברים שנאמרו.

משה וצלר גם לא רצה להגיב. אך הביע את הסתייגותו מפרסום כל העניין, שניהם עובדים חשובים אמר, ואין שום תועלת בהבאת הדברים לידיעת הציבור.

אברהם טננבוים מזכיר העירייה ודובריה מסר בתגובה:
אני מכיר את שלושת העובדים, מדובר בעובדים בכירים בעירייה, אני יודע שבד"כ הם משתפים פעולה, אין ביניהם חיכוכים ביום יום, עובדים יחד יפה, לדעתי הייתה כאן אי הבנה, הרוחות נרגעו, הם השלימו, אני כן מציע לכל העובדים, שאם יש אי הבנה, לא צריכים לצאת במאבק פומבי, יש לפנות לגורמים האחראים בעירייה, אשר יודעים לטפל בדברים כאלו, גם לא קרה כאן שום דבר חמור, זה בס"ה אי הבנה מששהו טכני, ולטובת המערכת, עדיף שהדברים יתנהלו פנימה ויסגרו פנימה.
ולטענות האישיות, אני מכיר את משה בנדה הרבה שנים בעירייה, הוא מתמצא מאוד טוב במה שהוא עושה כמנהל הלוגיסטי של מערכת המחשוב, הוא גם מפעיל את אתר העירייה, עושה הרבה בעירייה, מישהו כנראה שלא מצא חן בעיניו הוציא את הסיפור, זה לא מכובד להגיע למערכות השמצות. הוא נמצא בשעות המוקדמות עד שעות המאוחרות, אישית נעזרתי בו רבות, ואני לא חושב שזה הוגן ללכת על השמצות כאלו. כי על כל אחד אפשר למצוא משהו אם דווקא רוצים.

הערת הכותב לעורך:
התגובות התקבלו בשיחות טלפוניות ולא בכתב, כך שניתן לעבד אותם מעט לפי הצורך.
בנדה חניון ניקוי וצלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד