כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המינהל הקהילתי ביטל הקמת מקוה - והפסיד פרס כספי

המינהל של שכונת קרית מנחם בירושלים נלחם וטירפד הקמת מקוה בשכונת גבעת משואה • בתגובה: חבר המועצה דוד הדרי הביא לביטול מענק כספי לאנשי המינהל

מקווה בירושלים. צילום: ארכיון
מקווה בירושלים. צילום: ארכיון

המלחמה על צביון ירושלים בין החרדים והדתיים לחילונים נמשכת:

שכונת גבעת משואה בירושלים היא השכונה היחידה בעיר שאין בה מקוה ואף לא תכנון לבנייתו בקרוב, זאת למרות שרבע מתושבי השכונה - מאות משפחות - מעוניינות במקוה, ואף חתמו בעבר על עצומה שדרשה אחד כזה.

כבר לפני 4 שנים ביקשו יותר מ-400 נשים בשכונה להקים מקוה טהרה. נציגי ציבור בעירייה, ביניהם סגן ראש העיר מטעם המפד"ל, דוד הדרי, עשה מאמצים רבים כדי להביא להקצאת שטח ותקציב עבור בנייתו.

המינהל הקהילתי קרית מנחם, שבאחריותו גם השכונה המדוברת, מנע את בניית המקוה. אנשי המינהל טענו כי קיים מקוה בשכונת קרית מנחם, למרות שמרחק ההליכה הוא רבע שעה, והוא חורג מהתקן הכמותי של המשתמשים בו.

אתמול (ב) דנה ועדת ההקצבות של עיריית ירושלים בסעיף המעניק פרס כספי לשלושה מינהלים קהילתיים מצטיינים, ובהם המינהל של שכונת קריית מנחם. בהסבר לפרס קבעו כי הוא ניתן על הצטיינות בשירות לתושבים.

"נדהמתי!" כתב דוד הדרי ברשת החברתית שברשותו, בתגובה לדברים. "האם מלחמה כנגד הציבור הדתי מזכה בפרס? האם מניעת מקוה למאות משפחות הוא שירות לאזרח?" ברגע האחרון, הדרי הצליח להעביר החלטה לביטול הפרס ולשלילת התמיכה הכספית למינהל הקהילתי שנלחם בבניית המקווה.
מקווה ירושלים דוד הדרי עיריית ירושלים גבעת משואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד