כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

קונה חדש לפלדהיים? הרב דניאל ביטון

ההסכם למכירת הוצאת הספרים 'פלדהיים' לחברת 'יפה נוף' נראה היה סגור עד שנכנס שחקן חדש לזירה • הרב דניאל ביטון, מהוצאת 'המאור', הציע הצעת רכישה גבוהה יותר

הרב דניאל ביטון. צילום:יעקב כהן
הרב דניאל ביטון. צילום:יעקב כהן

האם הרב דניאל ביטון ירכוש את 'פלדהיים'?

ב-20 בדצמבר הקרוב בית המשפט אמור לאשר את הסכם המכר בין חברת 'פלדהיים' שפשטה רגל לבין חברת 'יפה נוף'.

אך בימים האחרונים האישור מוטל בספק לאחר ששחקן חדש נכנס לזירה והציע הצעה גבוהה אף יותר.

המדובר בהרב דניאל ביטון, ראש מכון 'המאור' שהגיש את הצעתו לפני מספר ימים - בדיוק לפני שהתכנסו הנושים לאשר את הסכם הרכש שהושג עוד קודם עם 'יפה נוף' תמורת 17.9 מיליון שקלים.

הצעתו של הרב ביטון שגובתה בערבות בנקאית גבוהה במיליון ושש מאות אלף שקל מההצעה הראשונה. אך למרות זאת, אין סיכוי גדול שההצעה תקבל אישור של בית המשפט היות והיא הוגשה אחר המועד שנקבע מראש.

למרות הכל, באסיפת הנושים הושגה הסכמתם של 50 אחוזים ממספר הנושים. "גם אלו שסירבו, זה בגלל ההצעה של הרב ביטון, היות וחשבו כי יוכלו לקבל עוד קצת כסף באם היא תאושר", סיפר גורם שמעורב בפרטי ההסכם.

עורכי הדין בני קמפנר ויעקב שפיגלמן המשמשים כנאמני החברה הגישו דו"ח מסודר לקראת הדיון בחודש דצמבר, אז בית המשפט יכריע בדבר מכירת החברות.

בדו"ח הם ציינו את ההצעה של הרב ביטון אך יחד עם זאת כתבו בו כי ההצעה הוגשה באיחור, מה גם שהיא לא משנה את התמונה. "אולי בית המשפט יסבור אחרת ויאשר את ההצעה של הרב ביטון למרות שהיא הגיעה באיחור כי הוא יסבור שזה יעשה טוב יותר לנושים", אמר הגורם.

עו"ד בני קמפנר, נאמן חברת 'פלדהיים' מסר בתגובה: "אנחנו מאד מקווים שהסדר הנושים יאושר לטובת כולם וגם הליך הבראת החברות יושלם זאת כדי שהנושים יוכלו לקבל חזרה חלק ניכר מחובות שיש לחברה".

כזכור, לפני יותר מחצי שנה, התברר כי חברת 'פלדהיים' נקלעה לחובות כספיים גדולים הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים.

בית המשפט הוציא צו להקפאת הליכים לחברה, ומשרד עורכי הדין יעקב שפיגלמן ושות' מונה כנאמן החברה. במהלך השנה ביצעו עורכי הדין צעדי הבראה שכללו צמצום בהוצאות, הדפסת ספרים מסוימים שרווחיים מבחינה כלכלית, ועסקאות טובות נוספות שייצרו רווח.
פלדהיים הוצאה לפועל המאור בנק פשיטת רגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד