כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

איך הצליח חסיד שנודה לשוחח עם האדמו"ר 9 שעות?

חסיד ויז'ניץ, שבעבר היה מקורב מאוד אל האדמו"ר - והורחק מהחסידות, חפץ מאוד לשוחח עם רבו • אז הוא הפיק תרגיל מבריק שבויז'ניץ לא ישכחו עוד זמן רב

האדמו"ר מויז'ניץ בארה"ב. צילום:  מגזין  'אבליק'
האדמו"ר מויז'ניץ בארה"ב. צילום: מגזין 'אבליק'

את התעלול הזה לא ישכחו בחסידות ויז'ניץ עוד זמן רב: מזה שנים שהדעות בחסידות חלוקות באשר לחסיד שהורחק כבר מספר פעמים מהקהילה. אלא שהחסיד, למרות שהורחק, הצליח כל פעם מחדש למצוא דרך לחזור אל החסידות ולהיכנס אל אדמו"ר, עמו היה לו קשר אדוק עוד מהימים בהם האדמו"ר עצמו הורחק מחצר אביו. כשהאדמו"ר - אז רבי ישראל הגר - התפלל ברחוב רש"י, ידו של חסיד זה לא זזה מתוך ידו.

בחצי שנה האחרונה הורחק החסיד סופית ועבר להתגורר בארצות-הברית. בדרשת שבת 'שובה' שנשא הרה"צ רבי חיים מאיר הגר - בנו של האדמו"ר, המכהן כאב"ד חסידי ויז'ניץ בניו-יורק - בהיכל בית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני-ברק, הוא דיבר נגד החסיד שהורחק בחריפות, אל מול החסידים הנדהמים.

אלא שכעת מתברר כי החסיד לא הרים ידיים, ולמרות כל הניסיונות להרחיקו מהאדמו"ר, הוא הצליח לרקוח תרגיל מבריק - שהותיר את החסידים המומים.

היה זה ביום חמישי שעבר, עת עשה האדמו"ר את דרכו חזרה לארץ-הקודש מביקורו בן שלושת השבועות בארצות-הברית. בעוד כל אנשי הפמלייה שהתלוו אל המסע התיישבו על כיסאותיהם במטוס, עלה האדמו"ר, יחד עם הגבאי הרב בן ציון שטנגר, אל המחלקה הראשונה, שהייתה ריקה מאדם באותה טיסה.

אלא שאז התברר כי בכל זאת יש נוסע נוסף במחלקה: בכיסא שמאחורי מקומו של האדמו"ר צץ החסיד שהורחק, לאחר שרכש כרטיס טיסה במחלקה. וכך, במהלך כל הטיסה מניו-יורק ועד נתב"ג ישב החסיד ושוחח עם האדמו"ר, ללא כל הפרעה.

כשהחסידים ההמומים גילו את שקרה, היה זה כבר מאוחר מדי.

החסיד ירד מהטיסה והסתלק.
ויז'ניץ נידוי חסידים טיסה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד