ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

סקר 'הארץ': השמאל מתכווץ; לבני רק 7 מנדטים

ציפי לבני, שהודיעה על התמודדות בראש 'התנועה', מרסקת את השמאל • הליכוד 39 • העבודה 18 • ש"ס 11 • לפיד 8 • בנט 8 • אמסלם 3 • בן ארי 2 • יהדות התורה 6

אלטרנטיבה? לבני ונתניהו
אלטרנטיבה? לבני ונתניהו

ציפי לבני, שהודיעה אתמול על התמודדותה לראשות הממשלה בראש רשימתה החדשה 'התנועה', מצליחה לקושש רק 7 מנדטים, ואינה מצליחה להניע קולות מגוש הימין אל גוש המרכז-שמאל.

על פי סקר הארץ-דיאלוג שנערך אתמול, בפיקוחו של הפרופ' קמיל פוקס מהחוג לסטטיסטיקה באוניברסיטת תל אביב, מה שלבני כן מצליחה לעשות, זה לרסק את גוש השמאל ולפגוע קשה ב'יש עתיד' של יאיר לפיד שמאבדת 5 מנדטים (ביחס לסקר האחרון), וב'העבודה' של שלי יחימוביץ' - שמפסידה אף היא 5 מנדטים.

על אלטרנטיבה לנתניהו אין בכלל מה לדבר. בשאלה הקריטית של התאמה לראשות הממשלה, נתניהו דורס את לבני: 66% מהנשאלים בסקר 'הארץ' סבורים שהוא מתאים לתפקיד, מול 21% שרואים בלבני מי שמתאימה להוביל את ישראל.

בשלב זה של הקמפיין, שמונה ימים לפני הגשת הרשימות הסופיות, נראה שבחירות תשע"ג הוכרעו.

מהסקר עולה, כי שבוע לאחר הפסקת האש במבצע 'עמוד ענן', שהכעיסה רבים ממצביעי הליכוד, ויממה לאחר בחירת רשימת הליכוד לכנסת הבאה, מתברר שהליכוד ביתנו חזקה ויציבה, ומגרדת את קו 40 המנדטים. זאת למרות כל נבואות הזעם כי הרשימה הימנית שנבחרה תבריח מצביעים.

במקביל, גוש המרכז-שמאל הולך ומתדלדל, וכולל 11 מנדטים של מפלגות ערביות, מונה רק 51 מנדטים. גוש הימין-דתיים - 69 מנדטים, כולל מפלגת עם שלם של ח"כ חיים אמסלם, שממשיכה לצלוח את אחוז החסימה.

מרצ, לפי הסקר, מתחזקת ועולה ל-5 מנדטים.

שאלות נוספות שנבחנו בסקר: שר הביטחון שהכריז על פרישה אהוד ברק, נהנה עדיין מתהילת 'עמוד ענן'. כמעט מחצית מהנשאלים רוצים לראותו בתפקיד שר הביטחון גם בממשלה הבאה.

ועוד שני דברים בולטים בסקר: קדימה עם 28 המנדטים בכנסת האחרונה למעשה כבר לא קיימת במפה האלקטוראלית; 'ש"ס החדשה' מתקשה להתרומם מעבר ל-11 המנדטים שיש לה כיום.

ואלה התוצאות של הסקר:

ליכוד 39
עבודה 18
ש"ס 11
לפיד 8
בנט 8
לבני 7
יהדות 6
מרץ 5
אמסלם 3
עוצמה לישראל 2
קדימה 2
ערביות 11
ציפי לבני הליכוד ביתנו שלי יחימוביץ יאיר לפיד ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד