כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מאות פצועים במהומות בכיכר תחריר

ההפגנות נגד הנשיא המצרי מוחמד מורסי נמשכו אל תוך הלילה • כוחות הביטחון פרצו לפנות בוקר לכיכר תחריר, לאחר שירו גז מדמיע לעבר המפגינים

מהומות במצרים. צילום: ארכיון
מהומות במצרים. צילום: ארכיון

העימותים בין המפגינים נגד נשיא מצרים, מוחמד מורסי, לבין כוחות הביטחון נמשכים: לאורך כל הלילה התעמתו בקהיר מתנגדיו של הנשיא מורסי עם כוחות הביטחון.

עדי ראייה בקהיר דיווחו, כי כוחות הביטחון פרצו לפנות בוקר לכיכר תחריר, לאחר שירו גז מדמיע לעבר המפגינים במקום, היושבים בתוך אוהלים שהקימו בכיכר.

הפגנות רבות התקיימו עד השעות הקטנות של הלילה גם בערים פורט סעיד וסואץ. בקהיר נפצעו 200 איש ובפורט סעיד נפצעו 50. במספר מוקדים הציתו מפגינים משרדים של תנועת האחים המוסלמים.

הרוחות במצרים מסרבות לשכוך בשל צווים שפירסם מורסי בסוף השבוע האחרון, המרחיבים את סמכויות החקיקה שלו. לפי הצווים, כל החלטה שיקבל היא מעל החוק ואינה כפופה עוד לערעור בבתי המשפט, עד שתאושר חוקה חדשה ועד שייבחר הפרלמנט החדש.

ההחלטה התקבלה בזעם ברחוב המצרי, וגרמה לרבבות לצאת להפגין מידי יום. אתמול נערכה ההפגנה הגדולה ביותר, כשמאות אלפים התכנסו בכיכר תחריר, וקראו למורסי להתפטר מתפקידו. חלק מהמפגינים כינו את מורסי "דיקטטור" והשוו בינו לבין מובארק.

מובארק עצמו, הכלוא בכלא 'טרה' שליד קהיר, מצוטט בעיתון אל-קודס אל-ערבי, הרואה אור בלונדון, כי אמר לבנו גמאל הכלוא עמו כי הזהיר מראש שכך יקרה, ותיאר את המתרחש במדינה כ"אנרכיה". לדבריו, מטרת הצווים שפירסם מורסי, היא לפגוע במערכת המשפט.
מצרים מורסי כיכר תחריר מפגינים מובארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד