כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חברו של ההרוג צעק על ראש העיר - והורחק ל-15 יום

מנדי קפלן, ידידו של איציק אמסלם הי"ד, זעם בהלוויתו על ראש העיר קרית מלאכי מוטי מלכה • בתגובה זומן קפלן לחקירת משטרה, בסיומה ספג צו הרחקה ל-15 יום ממלכה

מוטי מלכה. צילום ארכיון
מוטי מלכה. צילום ארכיון

מנדי קפלן, תושב שכונת חב"ד בקרית מלאכי, השתתף ביום שישי לפני כעשרה ימים בהלווית חברו איציק אמסלם הי"ד, שנהרג כתוצאה מפגיעה ישירה של טיל גראד בביתו. במהלך הלוויה נשא דברי הספד גם ראש העיר, מוטי מלכה, עד שאזעקה קטעה את דבריו.

כשהחלה האזעקה התפרץ קפלן לעבר מלכה, ואמר לו בין היתר: "מה אתה מספיד אותו? אתה תמכת בהתנתקות, בגללך כל המצב הזה". חלק מהמלווים הצטרפו לדבריו של קפלן נגד מלכה, וחלק ממקורבי ראש העיר ניסו להשתיקו, אך רק לאחר זמן מה קפלן נרגע.

מלכה מצדו המשיך בדברי ההספד ללא תגובה. אבל לא עבר על דבריו של קפלן לסדר היום, וביום שלישי קפלן זומן לחקירה בנושא בתחנת המשטרה בקרית מלאכי.

"אמרתי לחוקרת שהייתי בסערת רגשות, ואפילו בכיתי בהלוויה, כי הכרתי את איציק אמסלם", סיפר מנדי קפלן לאחר החקירה.

בנוסף, זומן ביום רביעי גם חבר המועצה לשעבר הרב אברהם הרשקופ לחקירת משטרה. כזכור, הרשקופ, חסיד חבד אף הוא, התפטר מתפקידו במועצה בשל חילוקי דעות קשים עם מלכה,

"אני לא יודע למה זומנתי לחקירה", אמר הרשקופ, "אבל הבנתי שזה בגלל מה שקרה בבית העלמין". הרשקופ המופתע לא הבין כיצד נקשר שמו להתפרצות של קפלן: "מעבר לזה, שזו מדינה דמוקרטית וכל אחד רשאי להביע את דעתו, אני חושב שכדאי יותר שמהמשטרה תתמקד בתיקים אחרים אותם הם מותחים כבר כמה חודשים".

במשטרה הוחלט להוציא צו הרחקה לקפלן מתושב העיר סמי ועקנין עליו צעק באותו אירוע, ומראש העיר מוטי מלכה למשך 15 יום.

דוברת מרחב לכיש, שלומית זכריה - ספיר אמרה בתגובה: "אני רק יכולה לאשר כי הוגשה תלונה למשטרה בעניין, ובעקבות כך נפתחה חקירה".
קריית מלאכי התנתקות מוטי מלכה גראד אמסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד