כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סבסוד למעונות יום? למשרד התמ"ת יש זמן

ח"כ אורי מקלב טוען: הורים הזקוקים לסבסוד במעונות יום לילדיהם נתקלים בסחבת חריגה • "במשך כל תקופת ההמתנה, נאלצים ההורים לשלם שכר לימוד גבוה בהרבה"

ח"כ אורי מקלב. צילום: ארכיון
ח"כ אורי מקלב. צילום: ארכיון

בעקבות תלונות על עיכוב באישור קביעת דירוג זכאות ההורים לסבסוד משרד התמ"ת במעונות ומשפחתונים, שיגר ח"כ אורי מקלב פנייה דחופה למנכ"ל משרד התמ"ת: "מדובר בגל פניות המצביע לא רק על התנהלות לא תקינה ולא סבירה, אלא על רשלנות של ממש "

"משך הזמן הארוך לקביעת דרגות השתתפות ההורים בתשלום מעונות היום אינו מתקבל על הדעת לפי כל אמת מידה, בייחוד כאשר היום, חודשים ארוכים לאחר מועד הרישום, לאחוז ניכר מן ההורים טרם נקבעה דרגה". כך קובל ח"כ הרב אורי מקלב במכתב ששיגר השבוע למנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, בו הוא דורש ממנו לזרז את הטיפול בקביעת דרגות התשלום להורים במעונות המסובסדים על ידי משרד התמ"ת.

מעדויות שהגיעו בחודשים האחרונים ללשכתו של ח"כ הרב אורי מקלב, עולה כי מתקיימת סחבת מתמשכת בכל הקשור לקביעת דרגות תשלום שכר הלימוד במעונות יום ומשפחתונים המסובסדים על ידי משרד התמ"ת.

עוד עולה מהעדויות הרבות כי זמן ההמתנה הממושך למענה טלפוני הוא בלתי נסבל, הממתין למענה יכול אף לשמוע כי יותר מתשעים שיחות ממתינות למענה לפניו.

"מלבד אי קביעת הדרגה והחלת ההנחה על ההורים", אומר ח"כ הרב אורי מקלב, "במשך כל תקופת ההמתנה הארוכה, נאלצים ההורים לשלם שכר לימוד גבוה בהרבה מכפי שהם צריכים ונאלצים להוזיל מכספם סכום נכבד ביותר מידי חודש על מנת לממן את המעון או משפחתון לילדיהם, דבר אשר הופך פעמים רבות את יציאת האם לעבודה לדבר בלתי אפשרי ולא כדאי בעליל, למרות שהם זכאים על פי כל הקריטריונים לסבסוד משמעותי ממשרד התמ"ת.

"בנוסף קובלים הורים רבים כי אינם מצליחים להשיג את המוקד הטלפוני של משרד התמ"ת, וזו משימה קשה ביותר עד בלתי ניתנת לביצוע", כותב ח"כ הרב מקלב במכתבו.

"הורים אלו עומדים אובדי עצות וחסרי אונים, כשאין להם ידיעה מדוע מתעכבת קביעת דרגתם ואין להם דרך סבירה לבדוק זאת. אין מדובר בתלונות בודדות, אלא בגל של פניות בנושא, דבר המצביע על רק על נוהל שאינו סביר, אינו תקין ואינו צודק, אלא ברשלנות של ממש", כשל כח הסבל המתמשך של ההורים.

לנוכח הדברים מבקש ח"כ הרב מקלב ממנכ"ל משרד התמ"ת, "לדאוג לשינוי מהותי ומיידי בקביעת הדירוג, על מנת למנוע עוול, סחבת, וקושי כלכלי כבד מהורים רבים".
תמת אורי מקלב הורים סבסוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד