כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ברקת: "ירושלים זקוקה לעוד סמינרים ברמה גבוהה"

המוסד החינוכי לבנות 'דרכי שרה', נכנס למשכנו החדש בגבעת שאול שבירושלים • הגר"ד לאו קבע את המזוזה בנוכחות מנכ"לית משרד החינוך, ראש עיריית ירושלים, רבנים ואישי ציבור

הגרד לאו וניר ברקת בקביעת המזוזה
הגרד לאו וניר ברקת בקביעת המזוזה

"ירושלים זקוקה לעוד מוסדות לבנות ברמה גבוהה", כך אמר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בטקס חנוכת משכנו החדש של סמינר דרכי שרה, שנערך בשכונת גבעת שאול בירושלים, בהשתתפות הרה"ג דוד לאו רבה של העיר מודיעין, מנכ"לית משרד החינוך הגב' דלית שטאובר, רבנים, אישי ציבור ומאות הורים ותלמידות הסמינר.

הסמינר, שהוקם אך לפני כשנתיים, מתאפיין בכך שהוא מעניק - לראשונה בירושלים - חינוך תורני ברמה העליונה ביותר, תוך מתן דגש על ערכים חברתיים ומערכת לימודית מתוגברת בתחומי המדעים לקראת קבלת תעודת בגרות מלאה.

ההצלחה הגדולה והביקוש ההולך וגדל חייבו את הנהלת המוסד להרחיב את שעריו ולהעבירו למבנה חדש ומרווח יותר.

הגר"ד לאו קבע את המזוזה לשער המשכן יחד עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומנכ"לית משרד החינוך ובנוכחות ראשי תנועת פועלי אגודת ישראל הרב חנוך ורדיגר ועו"ד שלמה לינצנר.

בדברים שנשא הגר"ד לאו הן כאב לבת הלומדת בסמינר, הוא שיבח את הצוות החינוכי השם דגש על הקניית יראת שמיים וחינוך לאהבת המצוות. "אתן גדלות ולומדות בחממה חינוכית מהמדרגה הראשונה", הוסיף הרב ואמר, "כאב לתלמידה כאן אני יודע שניתנים לכן כל הכלים בדרך להתעלות ביראת שמיים ולהצלחה אישית ומקצועית".

מנכ"לית משרד החינוך הגב' שטאובר ציינה בדבריה כי היא עצמה ממוצא חסידי. אמה הייתה מראשוני המתחנכות במוסד בית יעקב במזרח אירופה והשתתפותה באירוע גורמת לה, לדבריה, להתרגשות גדולה. "למרת שרה שנירר מייסדת בית יעקב היה חזון פורץ דרך", אמרה, "להקים דור של נשים יראות שמיים השומרות ומדקדקות במצוות, כשלצד זאת קנו הכשרה והשכלה כדי לפרנס את משפחתן. זו בדיוק דרכו המבורכת של סמינר 'דרכי שרה' ההולך בדרכה של מחוללת תנועת בית יעקב".

ראש העיר ניר ברקת שהשתתף באירוע לכל אורכו ציין את החשיבות הרבה שהוא רואה בהצלחת הסמינר: "בירושלים יש מגוון של אוכלוסיות שונות ומגוון רחב של מוסדות. ירושלים מצטיינת בשונות רבה וראוי שלירושלים יהיה גם מוסד שכזה שטומן בחובו הבטחה רבה ללומדות בו. הפסוק אומר כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים. כי מה שמצליח ומה שמתחולל בירושלים בכוחו להצליח בכל מקום". ראש העיר סיים את דבריו בהבטחה להמשיך וללוות את הסמינר וכי יעשה כל מאמץ כדי לסייע להמשך קידומו ופיתוחו
.
חתם בדברים הרב לינצנר שבירך את הסגל ואת מייסדי הסמינר על החזון והמאמץ המושקע בו למען חינוך בנות ישראל.


.


.


.
דרכי שרה ניר ברקת הגר''ד לאו סמינר חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד