ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הכי גבוה בעיר • ישוחזר בית כנסת 'תפארת ישראל'

ברוך מציב גבול אלמנה • בית הכנסת ההיסטורי של חסידי רוז'ין בירושלים - 'תפארת ישראל', ישוחזר • יהיה המבנה הגבוה ביותר בעיר העתיקה • העלות כ-50 מליון שקל

חורבות תפארת ישראל. צילום: פלאש90
חורבות תפארת ישראל. צילום: פלאש90

אתמול (ד') אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים את שחזורו של בית הכנסת "תפארת ישראל", שנחרב בעת מלחמת השחרור.

התוכנית מציעה שחזור מלא של הבניין המקורי, תוך שמירה על חלקי הקירות והבסיס שנותרו מהבניין המקורי.

תוכנית השחזור נערכה על ידי האדריכל קרלוס פרוס, ביוזמת החברה לפיתוח הרובע היהודי. קידום התוכנית הוא בשיתוף רשות העתיקות ובמימון ציבורי וכספי תרומות. סך העלות לשיקומו של בית הכנסת מסתכמת בכ-50 מיליון שקל.

על פי התוכנית, שטח בית הכנסת יעמוד על 275 מ"ר והבניין יורכב משלוש קומות.

בישיבת ועדת השימור העירונית שהתקיימה ביום שני הומלץ לאשר את התוכנית. כן הומלץ כי יוקצה מקום מיוחד לתצוגת הסיפור ההיסטורי של בית הכנסת והשרידים שנותרו ממנו.

לאחר שחזורו צפוי בית הכנסת תפארת ישראל להיות המבנה הגבוה ביותר בעיר העתיקה, מה שעלול להכעיס את הציבור הערבי, שכן יהיה זה מבנה שאף יאפיל על כיפת הסלע.

"העירייה רואה חשיבות רבה בשימור ושחזור אתרי המורשת של ירושלים, בית הכנסת 'תפארת ישראל' היה מסמלי היישוב היהודי בירושלים, ואנו גאים לשחזר אותו ולבנות אותו מחדש", אמר ראש העיר, ניר ברקת.

בית הכנסת תפארת ישראל היה אחד הבניינים המפוארים ביותר ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים. והיווה את בית הכנסת החסידי המרכזי בעיר, עד חורבנו בשנת 1948 במהלך קרבות מלחמת העצמאות.
ירושלים רוז'ין תפארת ישראל עירייה עיר עתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד