כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גזר הדין למסייע ברצח בחור הישיבה: 14 שנות מאסר

מני עמיאל הודה בהסדר טיעון בסיוע לרצח חברו אבי אוחיון ז"ל, בחור ישיבה שעסק בעניינים מפוקפקים, על רקע סכסוך כספי • כשבוע לאחר הרצח נמלט מישראל - והוסגר מארה"ב

מני עמיאל בבית המשפט. צילום: פלאש90
מני עמיאל בבית המשפט. צילום: פלאש90

רצח בחור הישיבה אבי אוחיון ז"ל: בבית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר הבוקר (ה') 14 שנות מאסר, ושנתיים מאסר על תנאי על מני עמיאל, שהודה במסגרת הסדר טיעון בסיוע לרצח של חברו. בית המשפט שלל את רישיון הנהיגה של עמיאל למשך 7 שנים, מיום שחרורו מהכלא. ריצוי עונשו יהיה בכפוף ליום מאסרו בארצות-הברית בשנת 2009.

עמיאל הודה בכתב האישום נגדו, לפיו סייע לרצח של אבי אוחיון, שנהג להתלבש כבחור ישיבה ואף היה רשום במהלך השנים במספר ישיבות ליטאיות. במקביל להיותו בחור ישיבה, עסק אוחיון בעניינים מפוקפקים.

עמיאל שימש כנהגו וידע כי הוא מחזיק ברשותו סכומי כסף גדולים. סמוך למועד הרצח, התגלע בין השניים סכסוך על רקע כספי.

אוחיון נעלם בספטמבר 2008 באופן פתאומי. משטרת ישראל ערכה חיפושים נרחבים אחריו, אך עד היום לא אותרה גופתו. למרות זאת, הרשיע בית המשפט את עמיאל לפני כשנה בסיוע לרצח, לאור ראיות נסיבתיות בלבד.

המדינה טענה בכתב האישום, כי עמיאל סייע במזימה לרציחתו של אוחיון, שתוכננה על-ידי אנשים שזהותם אינה ידועה עד היום. עמיאל הסיע את אוחיון למקום מפגש בת"א, שנקבע מבעוד מועד, ובכך הקל את ביצוע המעשה. לאחר הרצח, הוא אף סייע בהטמנת גופתו של הנרצח.

כשבוע לאחר הרצח, נמלט עמיאל מישראל. הוא הוסגר מארצות-הברית, הוגש נגדו כתב אישום - והבוקר, כאמור, נגזרו עליו 14 שנות מאסר.

לפני מספר חודשים נודע למשפחת אוחיון על מידע מודיעיני המצוי בידי המשטרה, לפיו גופת בנם הוטמנה באגם הברבורים בפארק בגין בתל-אביב. המשפחה התעקשה לאתר את הגופה, כדי שתוכל לערוך לבנה הלוויה - והמשטרה נעתרה.

מאות אלפי שקלים גויסו לאיתור הגופה. במהלך מסע החיפושים, רוקנו מי האגם והוכנסו אליו עשרות בלשים, שוטרים וצוללנים. חודש אינטנסיבי של חיפושים, שהתבצעו גם בלילה לא הביא לתוצאות. הגופה לא נמצאה.
מני עמיאל אבי אוחיון מאסר רצח משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד