י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

איפה הכי טוב להיוולד? • ישראל במקום ה-20

מי היה מאמין: סקר של ה'אקונומיסט' מציב את ישראל במקום ה-20 ברשימת המדינות שטוב להיוולד בהן • לפני בריטניה במקום ה-27, וצרפת במקום ה-26 • ומי במקום הראשון?

תינוק ישראלי. צילום אילוסטרציה: ארכיון
תינוק ישראלי. צילום אילוסטרציה: ארכיון

מי היה מאמין: סקר חדש של ה'אקונומיסט' מציב את ישראל במקום ה-20 ברשימת המדינות שטוב להיוולד בהן.

דירוג המדינות, שפורסם בעיתון 'דיילי מייל', מתבסס על נתוני בריאות, עושר, כלכלה והאמון במוסדות הציבוריים. ישראל מקדימה מספר מדינות גדולות ולא מפגרת בהרבה אחרי ארצות-הברית וגרמניה עם 7.23 נקודות מדד.

בין המדינות שנמצאות אחרי ישראל ניתן למצוא את בריטניה במקום ה-27, צרפת במקום ה-26, טורקיה במקום ה-51, מצרים במקום ה-60, רוסיה במקום ה-72 וסוריה במקום ה-73.

במקום הראשון נמצאים תושבי שוויץ, ועל פי החוקרים הם המאושרים ביותר ונהנים מאיכות החיים הטובה ביותר. מיד לאחריה ממוקמות המדינות הסקנדינביות נורבגיה, שבדיה ודנמרק.

אחד הקריטריונים החשובים בסקר הוא האפשרות להפוך לעשיר, אך יחד איתו נכנסו למשוואה מדדים כמו רמת פשע, אמון במוסדות ציבוריים ובריאות. בסך הכל נמדדו 11 קריטריונים, בהם גם גיאוגרפיה ודמוגרפיה.

החוקרים בדקו גם את ההכנסה הצפויה לכל אדם בשנת 2030, השנה בה ילדים שייוולדו בשנה הקרובה יגיעו לבגרות. מהתוצאות ניתן לראות כי כלכלות קטנות הגיעו למקומות הראשונים, מלבד אוסטרליה שהגיעה שנייה.

במקום האחרון ברשימה נבחרה ניגריה כמדינה שבה הכי גרוע להיוולד.

ארצות הברית מוקמה רק במקום ה-16. בשנת 1988 נבחרה במקום הראשון.
ישראל שוויץ ארצות הברית ניגריה סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד