ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הסוללה החמישית של "כיפת ברזל" תאוייש על ידי כוח סדיר

עד כה הופעלה הסוללה, שהגנה על גוש דן במהלך מבצע "עמוד ענן", על ידי כוחות מילואים. מפקד כנף ההגנה האווירית: "מתאימים את לוחות הזמנית למציאות המבצעית שמשתנה אל מול העיניים"

הסוללה החמישית של "כיפת ברזל" תאוייש על ידי כוח סדיר
אתר חיל האוויר

במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר נערכים לשילוב הסוללה החמישית של 'כיפת ברזל', שהופעלה במהלך מבצע 'עמוד ענן' להגנה על איזור גוש דן, כסוללה שתופעל על ידי לוחמים סדירים שיוסטו לטובת הפעלת המערכת.

הסוללה פעלה מאז הפעלתה בהתבסס על כוחות מילואים של מערך ההגנה האווירית. בצה"ל אומרים כי מיקום הסוללה ישתנה מעת לעת על פי הצרכים המבצעיים ובהתאם לתרחישים השונים. במערך ממשיכים במהלך לקליטת סוללות נוספות של "כיפת ברזל" ושילובן בשטח.

אל"ם צביקה חיימוביץ, מפקד כנף ההגנה האווירית, אמר לעיתון "במחנה" כי "אנחנו מקצרים את לוחות הזמנים כדי להתאים את עצמנו למציאות המבצעית שמשתנה אל מול העיניים". לדבריו, המהלך יוצא לדרך "בהתאם לניסיון של השנה וחצי האחרונות מאז ההפעלה המבצעית הראשונה של המערכת".

האתגרים של מערך ההגנה האווירית לא מסתכמים ברצועת עזה. בהתאם להערכת המצב בצה"ל, במערך מתכוננים לאיום רב-זירתי המגיע מצפון ומדרום. "כיפת ברזל היא רק רכיב אחד בתוך הפאזל השלם של מערכות נוספות כמו ה'חץ' בשכבה הגבוהה ביותר, ובעתיד הלא רחוק גם 'שרביט קסמים'", סיכם אל"ם חיימוביץ'.
כיפת ברזל גוש דן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד