י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אייכלר התקפל: יוצב במקום השישי

בעזלא יורדת מהעץ ומוותרת על הדרישה שנציגה, ח"כ ישראל אייכלר, יוצב במקום החמישי ביהדות התורה - על חשבון ויז'ניץ • ומה כתוב במסמך שגרם לבעלזא לסגת?

התקפל. ח"כ ישראל אייכלר. צילום: ארכיון
התקפל. ח"כ ישראל אייכלר. צילום: ארכיון

הסעיף שהוריד את חסידות בעלזא מהעץ: לאחר הקולות הצורמים שעלו ביממה האחרונה מכיוון חסידות בעלזא - ללא גיבוי של הגורמים הרשמיים בחסידות - מגיעה ההתקפלות.

הערב החליטה חסידות בעזלא לרדת מהעץ עליו טיפסה עם הדרישה לקבל את המקום החמישי בתנועת יהדות התורה, עבור נציג החסידות ח"כ ישראל אייכלר, על חשבון 'הסיעה המאוחדת' של ויז'ניץ. נציג בעלזא ייאלץ להסתפק במקום השישי.

באופן רישמי מוצגת ההתקפלות כ"השלום אהבו", כפי רצונו האמיתי של האדמו"ר מבעלזא, עוד מהרגע הראשון. האיומים והאמירות השונות שהופרחו בנושא, כולל עשיית שרירים כזו או אחרת, גם אם לא בוצעו בידי גורמים רשמיים, היו בניגוד לרצון האדמו"ר.

גם ההודעה הרשמית שצורפה אמש לכתבה שדווחה על ההתפתחות, הייתה חד-משמעית: חסידות בעלזא תעבוד למען הצלחת יהדות התורה בבחירות.

עוד בנושא:
שבוע לפני: העימותים ביהדות התורה מחריפים

אולם מתברר, כי מאחורי ההתקפלות של הנציגים בשטח, לא עומדת רק רדיפת השלום. מסתבר כי סיבה נוספת: מסמך הנחשף כאן לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' - ואשר חתום הן בידי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן והן על ידי יו"ר שלומי אמונים מאיר פרוש, מבהיר בסעיף ד' שלו כך:

"מיקומם של נציגי הסיעות ברשימה לכנסת מטעם אגו"י עד אשר יתקיימו בחירות פנימיות, הן כפי תוצאות הבחירות הפנימיות האחרונות; ראשון – מרכזית, שני – שלומי אמונים, שלישי – מאוחדת, רביעי – בעלזא (ברשימה משותפת עם דגה"ת: 1) מרכזית 3) שלומי אמונים 5) מאוחדת 6) בעזלא.

אגודת ישראל בעזלא ישראל איכלר יעקב ליצמן מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד