ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מסתמן: הזוג פינטו יעמוד לדין באשמת שוחד

ערוץ 2 דיווח: המשטרה נוטה להעמיד לדין את הרב יאשיהו פינטו ורעייתו בגין מתן שוחד והלבנת הון • לפי גורמים במשטרה, החשדות התחזקו לאחר עימות בין פינטו למקבל השוחד

יאשיהו פינטו. צילום ארכיון
יאשיהו פינטו. צילום ארכיון

בימים האחרונים מתגבשת במשטרה המלצה להעמיד לדין את הרב יאשיהו פינטו ואשתו דבורה, בגין מתן שוחד לקצין משטרה בכיר ובגין חשד להלבנת הון.

כתב המשטרה של חדשות ערוץ 2, משה נוסבאום, דיווח הערב (ה), כי חקירת הפרשה - שהתפוצצה בחודש שעבר - הגיעה אל הישורת האחרונה.

כזכור, בכ"ה תשרי זומנו הרב יאשיהו פינטו ורעייתו לחקירה בחשד למתן שוחד לראש חטיבת החקירות במשטרה - תת-ניצב אפרים ברכה. בתמורה קיוו בני הזוג פינטו לקבל מידע משטרתי בדבר חקירה אחרת, הקשורה לתיק חקירת עמותת 'חזון ישעיהו', המתנהל על ידי ברכה. הקצין קיבל מפינטו 100 אלף דולר, תוך שהוא מתעד את העברת השוחד.

בשבוע שעבר חלה התפתחות בחקירה, כאשר החוקרים ערכו עימות בין הרב פינטו לבין ברכה. לפי עדויות שונות, הוויכוח בין השניים אף הגיע לטונים גבוהים וצורמים.

על פי הפרסום בחדשות 2, העימות הסתיים בכישלון מוחלט עבור המקובל הצעיר, שלא רק שנכשל בניסיון להפריך את החשדות נגדו, אלא אף גרם להתחזקותן.

יועץ התקשורת של פינטו, אמיר דן, מסר בתגובה: "כבר עם תחילת החקירה ביקש הרב לקיים עימות מול הקצין. הוא חיזק את טענותיו ומשוכנע שאין לו כל קשר לחשדות המיוחסים לו. מפעל חייו של הרב הוא מתן עזרה וסיוע לכל אדם באשר, ובכך משקיעים הוא וחסידיו את עיקר מרצם".
הרב משה פינטו חשד כתב אישום שוחד אפרים ברכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד