ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

צה"ל מבטיח: רופאות לא יבדקו בחורי ישיבה

הסערה שהתחוללה עקב בדיקות רפואיות לבחורי ישיבות על ידי רופאות, מסתיימת בקול ענות חלושה • דובר צה"ל: כל מועמד לגיוס יכול לבחור אצל מי יבדק

לשכת גיוס. צילום: פלאש 90
לשכת גיוס. צילום: פלאש 90

"נעשו התאמות בנושאים הנוגעים לתהליך גיוס האוכלוסייה החרדית", כך מוסר הערב (ה) דובר צה"ל בתגובה ל'בחדרי חרדים', ומביא לסיומה של סערה רבתי שהתחוללה ביממה האחרונה.

הבעיה התעוררה לאחר שנודע כי בחורי ישיבות שהגיעו ללשכות הגיוס - לאחר שקיבלו צו ראשון - נאלצו להתמודד עם בעיות צניעות, בין היתר, נבדקו חלקם על ידי רופאה אשה.

בעקבות כך, פרסם הגר"ש אוירבך, הוראה המנוגדת להוראתה של 'מועצת גדולי התורה', לפיה אין להתייצב כלל בלשכות. בתגובה לכך, כבר הבוקר פורסמה בעיתון 'יתד נאמן' שוב הוראת ה'מועצת', שניתנה מיד לאחר פקיעתו של חוק טל, בחודש אוגוסט האחרון.

בשעות אחר הצהריים הגיעו כמה דמויות תורניות המזוהות עם 'הפלג הירושלמי' לביתו של הגר"ש בירושלים, בין המשתתפים היו הגרב"ש דויטש, ר"מ ישיבת 'קול תורה', והגר"י עדס, מראשי ישיבת 'קול יעקב'. בסיום הפגישה לא ניתנה החלטה, שכן לדברי חלק מהמשתתפים, בעקבות ההתאמות שנעשו בצה"ל לאוכלוסייה החרדית - הבעיות נוגעות רק לחלק מהישיבות.

אמש (ד) נפגשו נציגי ציבור עם נציגי צה"ל כדי ללבן את הנושא ולמצוא פתרונות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי צה"ל הסכים לשנות חלק מהתהליך כשמדובר בבחורים חרדים. כך יותאמו למשל הראיונות לחרדים, שיערכו על ידי גברים בלבד, גם השאלות יותאמו לאורח החיים החרדי. בנוסף לכך, יושם דגש על כך שבחורי הישיבה יופיעו בקבוצות ללשכות הגיוס השונות, כדי שיטופלו באופן מסודר ומתואם, ועל ידי רופאים גברים בלבד. בצה"ל הבהירו כי כל מועמד לשירות ביטחון יכול לבחור את מינו של הרופא הבודק.

בתגובה רשמית שהועברה מדובר צה"ל ל'בחדרי חרדים' נמסר: "בפגישה שהתקיימה אמש בין נציגי צה"ל לבין חברי כנסת, סוכמו נושאים הנוגעים לתהליך גיוס האוכלוסייה החרדית בצה"ל. בין ההתאמות - ביצוע ראיונות אישיים לחרדים על ידי גברים בלבד, ועריכת השאלות כך שיתאמו את אורח החיים של החברה החרדית. באשר לסוגיית הרופא הבודק, יש לציין כי לכל מועמד לשירות ביטחון באשר הוא ניתנת הזכות לבחור את מגדר הרופא הבודק".
גיוס פגישה בחורי ישיבות סיכום בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד