י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

תגובת ישראל להכרה באו"ם: אלפי דירות בירושלים ויו"ש

לאחר התבוסה באו"ם, אישרה ישראל בניית 3000 יח"ד בי-ם ויו"ש • יקודמו הליכי תכנון של עוד אלפי יח"ד • אטיאס: כבר בשבוע הקרוב ישווקו מאות יח"ד להשכרה בפסגת זאב

ביתר עלית. צילום: ישראל ברדוגו
ביתר עלית. צילום: ישראל ברדוגו

התגובה הישראלית להכרה באו"ם ברשות הפלשתינית כמדינה משקיפה: הממשלה אישרה ביום שישי בניית אלפי יחידות דיור מעבר לקו הירוק, כולל בירושלים ובשטח המחבר אותה למעלה אדומים.

במסגרת ההחלטה אושרה בניית שלושת אלפים יחידות דיור בירושלים וביהודה ושומרון. בנוסף יקודמו הליכי תכנון של עוד אלפי יחידות בשכונות ירושלים ובגושי התיישבות.

גורם מדיני בכיר מסר: "המשך הבנייה נעשית בהתאם למפת האינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל". במקביל, שוקל ראש הממשלה צעדים נוספים בתגובה לשדרוג מעמד הרשות הפלסטינית ל'מדינה משקיפה'.

התגובה הישראלית בולטת בחריפותה במיוחד בשל ההחלטה להרחיב את הבנייה גם בשטח שבין מעלה אדומים וירושלים. במשך שנים לחצה הקהילה הבינלאומית על ישראל שלא לבנות באזור, וממשלות ישראל נמנעו מקידום בנייה באיזור זה.

התגובה הישראלית מגיעה אחרי שישראל הזהירה כי תנקוט בצעדים משלה שכן "בהליכתם לאו"ם הפרו הפלסטינים את ההסכמים עם ישראל, וישראל תפעל בהתאם".

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, המשמש כיו"ר מטה ההסברה של תנועת ש"ס, התייחס הערב להודעת הממשלה לפני כניסת השבת על שיווקן של 3,000 יחידות דיור בירושלים וביו"ש, בתגובה למהלך הפלסטיני באו"ם:

"ממשלת ישראל החליטה באופן חסר תקדים על הקפאת בנייה לעשרה חודשים ואבו מאזן סרב למשא ומתן מדיני גם בתקופת ההקפאה. אין שום תועלת בהקפאת בנייה דה פקטו, בעוד אבו מאזן עושה דה לגיטימציה לישראל.

"המהלך של אבו מאזן באו"ם לא מקרב את הפלסטינאים למדינה. במקביל אנו מחוייבים להגדיל את היצע הקרקעות למגורים בכל רחבי הארץ. מדיניות הגדלת היצע הקרקעות הגיעה לשיא בשיווק של למעלה מ-130,000 יחידות דיור בשנים האחרונות, ויצרה שיא של 13 שנים בהיקפי בנייה פעילה, אולם יש צורך בהמשך מדיניות זו, כדי להוריד ביקושים ומחירים.

"משרד הבינוי והשיכון ישווק כבר בשבוע הקרוב מאות יחידות דיור בפסגת זאב בירושלים לדיור להשכרה לזוגות צעירים".

החלטה באו"ם, שהתקבלה ברוב מוחץ, כאשר מלבד ישראל וארצות הברית התנגדו לה רק שבע מדינות, ורוב מדינות אירופה תמכו בה או נמנעו, מהווה השפלה דיפלומטית קשה לישראל. לכן, מיד לאחר ההצבעה באו"ם מנסות ידידות ישראל למזער את ההשפלה ומצהירות בזאת אחר זאת על המחויבות שלהן להמשך קיומה של ישראל.

לאחר שמזכירת המדינה האמריקית, הילארי קלינטון, הבהירה את עמדתה הנחרצת של ארה"ב - שגם התנגדה בהצבעה - הגיעה תורה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אשר נחשבת לידידה קרובה של ישראל, שהבטיחה כי מדינתה, עך אף שנמנעה בהצבעה, נשארה מחויבת לישראל בכל הקשור לנושא הביטחון: "גרמניה תמיד תעמוד לצד ישראל, כדי להבטיח את קיומה".

מרקל תיפגש ביום חמישי הקרוב עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו בברלין. ,
ישראל או''ם התיישבות בנייה מעלה אדומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד