י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרוש, זייברט ומוזס בברכפלד: "מאוחדים!"

לייזר מוזס, מאיר פרוש, וחנוך זייברט התכנסו במוצ"ש בבית נחמן בנשעיה במודיעין עלית • על הפרק: איחוד השורות בעיר • פרוש: כולנו חדורי הכרה בצורך להגדיל הכוח

מייצרים אחדות. זייברט. צילום ארכיון
מייצרים אחדות. זייברט. צילום ארכיון

ראשי 'אגודת ישראל' התכנסו הערב (מוצ"ש), כשהם לבושים בבגדי שבת, כולל השטריימל והספודיק, בביתו של סגן ראש עיריית מודיעין עלית, נחמן בנשעיה.

על הפרק: איחוד וליכוד השורות בעיר מודיעין עילית.

אלא שקשה להתעלם מהעובדה שעצם הישיבה המשותפת והאיחוד בין הצדדים - ישליך גם על שאר הריכוזים החרדיים.

כזכור, בבחירות הקודמות פעלו שני מטות של 'אגודת ישראל' במודיעין עילית. בראש המטה הראשון עמד נחמן בנשעיה, חסיד ברסלב ומאנשי 'שלומי אמונים'. את המטה השני ניהל יהושוע מנדל, חסיד ויז'ניץ ויועצו של ח"כ מנחם אליעזר מוזס, אז תושב שכונת ברכפלד בעיר.

הרקע לפילוג בין המטות היה כישלון ריצתו של מאיר פרוש בבחירות לעיריית ירושלים, שלאחריהן קשה היה לסיעת 'שלומי אמונים', בראשה הוא עומד, לפעול יד ביד עם שאר הפלגים ביהדות התורה. יש אף הטוענים כי חלק מאנשי שלומי אמונים אף הצביעו לש"ס. הפעם, אומרים המארגנים, נחושים הצדדים לאחד כוחות ולפעול יחד למען רשימה אחת: יהדות התורה.

בין המשתתפים בפגישה: סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, יו"ר שלומי אמונים מאיר פרוש, ומ"מ ראש עירית בני-ברק, חנוך זייברט.

קודקודי אגו"י בבית נחמן בנשעיה, הערבצילום: קודקודי אגו"י בבית נחמן בנשעיה, הערב
קודקודי אגו"י בבית נחמן בנשעיה, הערב

בדבריהם עמדו המשתתפים על הצורך באחדות השורות. "אנחנו בכל זאת מאוחדים. אין שום סיבה שמישהו לא יצביע ליהדות התורה בגלל משקעי העבר...", אמר זייברט.

פרוש הסכים איתו. "כולנו חדורי הכרה בצורך להגדיל את הכוח של המפלגה בבחירות. מבחינת הגיוס אנחנו במצב שלא היה כמותו מאז קום המדינה".

סגן השר מוזס סיפר כי שואלים אותו "למה לא להצביע למפלגה אחרת" - הוא עונה כי הסיבה פשוטה: "אין שום מפלגה שח"כיה נגישים לכל אחד ואחד מהמצביעים. כל ההישגים של עולם התורה מאז קום המדינה נזקפים לזכותה של יהדות התורה. האתגרים שעומדים לפנינו מורכבים".

זייברט הציע להקים מטה משותף לכל הקהילות, ולעבוד באופן אישי על מצביעים. "גם בתוכנית הפעולה הארצית ננקוט בגישה דומה", אמר. "המטרה שלנו להוציא כל אחד שמשתייך רעיונית לאגודת ישראל לקלפי".

זייברט סיפר, כי התנועה סגרה על מטה ארצי באור יהודה, וכי "אנחנו מתחילים כבר היום את ההכנות לבחירות, בניגוד לפעמים קודמות".

בנשעיה אמר: "בשונה ממפלגות חילוניות, הנציגים שלנו הם אנשי מקצוע ולא אשפי תקשורת".

גם נציגי הקהילות השונות שנכחו באסיפה אמרו, כי אין לאף קהילה בעיה עם חברתה באופן אישי וכי "כולנו רוצים להיות מאוחדים".
יהדות התורה מאיר פרוש חנוך זייברט אליעזר מוזס מודיעין עלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד