כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

התמונה שהסעירה: חרדית אוספת עגבניות מהזבל

איציק אלרוב, יוזם 'מחאת הקוטג'', הציג תמונה "מצמררת" שעוררה סערה בפייסבוק: חרדית מחטטת בזבל, לפני שבת • "העגבניות בארגז היו במצב של ריקבון מתקדם"

התמונה. צילום: איציק אלרוב
התמונה. צילום: איציק אלרוב

איציק אלרוב, מי שיזם והוביל את 'מחאת הקוטג'', העלה בסוף השבוע האחרון תמונה "מצמררת", שעוררה סערה ברשת החברתית וגררה תגובות רבות מצד גולשים.

בתמונה נראית אישה חרדית, שעות לפני כניסת שבת, אוספת עגבניות ברחוב רבי עקיבא בבני-ברק.

"במהלך הקניות לקראת שבת", כתב אלרוב בעמוד האישי שלו, "קשה היה שלא להבחין גם במראות הללו. האנשים השקופים נמצאים בכל מקום, אך רובנו מעדיפים להסיט מבט ולהמשיך הלאה. ובקשר לארגז? העגבניות שבתוכו היו במצב של ריקבון מתקדם..."

חלק מהגולשים לא היו מופתעים ממה שהשתקף בתמונה. "בכל עיר ובכל שוק תפגוש בהם לקראת סוף היום, כאשר הסוחרים רוצים להפטר ממה שנשאר ולסגור את הבסטה", כתב אחד הגולשים.

גולשת אחרת כתבה: "דו"ח העוני יותר אמיתי מאמיתי! כדי לראות את המראות צריך לרצות לראות אותם, ולא בנתיב הנסיעה מהשכונה היוקרתית לאזור מרכזי יוקרתי וחזרה. אני רואה את המראות הללו ומה שאני רואה זה המעט שבמעט. ולבי ניכמר".

מדו"ח העוני שפורסם בשבוע שעבר עולה כי שיעור העוני בישראל עלה מ-19.8% ב-2010 ל-19.9% ב-2011. ב-2011 היו בישראל 442,200 משפחות עניות - בהן 1,838,600 נפשות, מהם 860,900 ילדים.

עוני איציק אלרוב תמונה דוח העוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 64 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד