כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

4 חסידי סאטמר נעצרו • הסיבה: צילמו עדים

עוד ארבעה בחורים מסאטמר הסתבכו ב'פרשת ווברמן': נצפו מצלמים בדיון את העדים - והואשמו בביזיון בית משפט • שוחררו בערבות לאחר כניסת השבת - ועשויים לספוג עד שנה מאסר

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

ביום חמישי האחרון נעצרו ארבעה בחורי ישיבה מחסידות סאטמר, שהצטרפו לעצורים אחרים במסגרת פרשת נחמיה ווברמן. חלקם הואשמו מאוחר יותר בביזיון בית המשפט.

נגד נחמיה ווברמן, חסיד סאטמר בן 54, תושב ברוקלין, שטיפל בנוער נושר קרוב ל-30 שנה, מתנהל משפט בעקבות תלונות מביכות נגדו שהגיעו לרשויות.ווברמן עשוי לספוג עונש מצטבר של 75 שנות מאסר. המשפט זוכה לסיקור תקשורתי רחב-היקף בניו-יורק, וכבר גרם עד כה לנזק תדמיתי עצום לציבור החרדי.

בקיץ האחרון ניסו מספר עסקנים לדבר על לב משפחתה של המתלוננת המרכזית, כדי שזו תבטל את תלונתה - תמורת חצי מליון דולר. העסקנים מסרו את ההצעה לבעלה בשבת, אבל הוא הקליט אותם, וכך סיבך בפרשה ארבעה עצורים נוספים, בהם העסקן אברהם רובין ושלושה מבניו של אב"ד מישקולץ. על פי ה'דיילי ניוז' של ניו-יורק, העסקן הוקלט כשהוא משוחח עם בעלה של המתלוננת בפרשה: "גם אם זה נכון הוא לא צריך ללכת לכלא", הוא נשמע אומר בשיחה. "יהודי אינו שייך לכלא".

ביום חמישי, במהלך דיון בראיות של שני הצדדים שהתקיים בבית המשפט, הגיעו אל אולם הדיונים חסידי סאטמר, כדי לתמוך בווברמן. אלא שבמהלך הדיון נצפו ארבעה מהם - בחורי ישיבת סאטמר שנשלחו על-ידי העסקנים - כשהם מצלמים את העדים שהביאה המתלוננת בפרשה. הארבעה נעצרו במקום על-ידי שוטרים, באשמת ביזיון בית-המשפט.

ביום שישי, לאחר השקיעה, שוחררו ארבעת העצורים בערבות של 5,000 דולר או ב-2,500 דולר במזומן - עבור כל אחד מהם. אחד מהעצורים שוחרר, לאחר שהתברר בחקירה בעניינו כי לא צילם.

שלושת האחרים הואשמו בבית המשפט, ואם יורשעו הם עשויים לספוג עונש של עד שנה מאסר.

מועד שחרורם של העצורים, סמוך לכניסת השבת, הפך את נוכחות בני משפחתם במקום לבלתי אפשרית. "הם עשו את זה בכוונה", אמר אחיו של אחד העצורים לכלי-התקשורת. "הם נאלצו ללכת ברגל שניים שלושה קילומטר".

משרד התובע בברוקלין דחה את הטענות והגיב: "אין בידינו להכריע מתי יקריאו כתב אישום".
ארצות הברית נחמיה ווברמן בית משפט מצלמה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד