כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תושב אשקלון אסף אל ביתו ראש נפץ של גראד

תושב אשקלון אסף גראד שנשא חומר נפץ - ואף התיר לילדיו לשחק ברקטה • במשחק כדורגל שמע חבלן על ה'מזכרת' מ'עמוד ענן', ולאחר תחקור הבין: לא מדובר בחלק זניח של רקטה

צילום: יחידת החבלה של מרחב לכיש
צילום: יחידת החבלה של מרחב לכיש

יחידת החבלה של מרחב לכיש ניטרלה בפעילות מורכבת רקטת גראד שנאספה אל ביתו של תושב העיר אשקלון, לאחר שזו נשאה חומר נפץ פעיל ומסוכן בעל מספר קילוגרמים. האיש אף התיר לילדיו הקטינים לשחק ברקטה.

ביום שישי בערב, במהלך משחק כדורגל שכונתי, שמע חבלן ממרחב לכיש כי שחקן בקבוצה אסף לביתו "מזכרת" ממבצע 'עמוד ענן'. תחקור קצר אודות הפריט, העלה את החשד כי מדובר ביותר מסתם חלק זניח של רקטה.

אל ביתו של האספן נשלח מידית חבלן מיחידת החבלה של מרחב לכיש, אשר גילה כי מדובר בראש קרבי של רקטת גראד בעל חומר נפץ ומנגון פעילים.

בתום הערכת מצב מקצועית שנערכה בזירה הוחלט כי הפריט יטופל למחרת, באור יום. ביום שבת, השכם בבוקר, הגיעה יחידת החבלה של מרחב לכיש אל ביתו, שם טיפלו בפריט והוא נלקח למקום מבודד לצורך ניטרולו.

מפקד יחידת החבלה מבקש לשוב ולהדגיש: "במקרה זה ארע נס גדול. הפריט שנלקח הועבר ללא טיפול מקצועי ויכול היה להסתיים באסון. האיש שלקח את הפריט סיכן לא רק את עצמו כי אם גם את ילדיו הקטינים אשר שיחקו בפריט, שכניו וכן את חבלני המשטרה אשר נאלצו לבצע טיפול מורכב יותר בשל מיקומו של הפריט. משטרת ישראל ערוכה לכל קריאה ותטפל בכל נפל אשר נמצא. אנו קוראים לציבור שלא לגעת בנפלים, או חלקי רקטות ולהתקשר מיידית אל המשטרה. גם בנקודה זו, משמעת אזרחית מצילה חיים".

אשקלון עמוד ענן רקטה גראד חבלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד