י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החתול והבלעבוסטע במאבק הקברים • מלחמת הפשקווילים על מתחם נשר

אנשי ה'אגודה למניעת חילולי קברים' יצאו בקרב ציבורי נגד החפירות במתחם נשר, הזוכות להכשר של 'אתרא קדישא' • ב'אתרא' לא נשארו חייבים, ובפשקוויל עוקצני במיוחד גייסו את משל ה'חתול והבלעבוסטע' לתקוף בחזרה • "למה הם לא יוצאים למקום הפשע וסופגים מהלומות מהקלגסים?"

מאבק קברים. צילום ארכיון: יעקב לדרמן
מאבק קברים. צילום ארכיון: יעקב לדרמן

מתחם החפירות בנשר - סמוך לרמלה, מושך אש מצידם של ארגוני הקברים. מאבק עיקש - הכולל הפגנות, פשקווילים, עצורים ועוד - מתנהל במקום. עיקר המאבק נטוש בין שני ארגונים, שתפקידם להילחם נגד חילולי הקברים בישראל.

הפעם דוקא 'האגודה למניעת חילולי קברים' טוענת לחילול קברים במקום, למרות ש'אתרא קדישא', הארגון הותיק יותר, טוען כי יש פיקוח מקצועי במתחם, המונע כל חשש כזה. אלא שבאחרונה, בחרו אנשי ה'אגודה' לצאת בקמפיין שמטרתו להביא לתודעת הציבור את חילולי הקברים המדוברים.

כצעד ראשון תלו ב'אגודה' שלט ענק על יד מתחם החפירות, כך שאלפי הרכבים הנוסעים במקום ייחשפו לבעיה, בנוסף קיימו בשבוע שעבר הפגנה מתחת לביתו של נשיא הארגון המתחרה, הרב דוד שמידל, ואף פיזרו פשקווילים בכל רחבי הארץ תחת הכותרת: "מחללים קברים בנשר".

אלא שגם ב'אתרא קדישא' מכירים היטב את השיטות הללו, והם השיבו היום (א) אש במלחמת פשקווילים, כפי שרק הם יודעים.

תחת הכותרת, 'החתול והבלעבוסטע', הם מציגים את גרסתם למאבק.

"שניהם רודפים אחר העכבר, אך בכל זאת קיים ביניהם הבדל עצום", מתואר בפשקוויל המשל המפורסם. "הבלעבוסטע רודפת אחריו כי אינה מעוניינת בו, ואילו החתול רודף אחריו כי הוא מעוניין גם מעוניין בו ...להשקיט את רעבונו".

אנשי 'אתרא קדישא' לא שוכחים לשגר עקיצה ל'אגודה', "קמפיין משומן ומשולם טבין ותקלין, החל בשבועות אלו נגד החפירות במתחם נשר שברמלה. מודעות מכל הסוגים הצבעים והגדלים מתפרסמים בחוצות ובחינמונים למיניהם, הזועקים געוואלד על 'חילול' הקברים הנעשה בנשר, ועל שתיקת ה'קנאים' על הנעשה שם".

לדברי הפשקוויל של 'אתרא': "בחול המועד סוכות הגיע ראב"ד 'העדה', הגר"מ שטרנבוך, לגאב"ד 'העדה', הגרי"ט וייס, ושכנע אותו לכנס את הבד"ץ בהרכב מלא כדי לדון בנושא.

"אכן, מיד אחרי יום טוב, התקיים הדיון כשאליו הגיעו כל הנוגעים בדבר, אנשי 'אתרא קדישא' מחד ומאידך אנשי 'האגודה'. עוד קודם עלה ר' דוד שמידל לבית הראב"ד וביקש ממנו כי אם יתנו היתר להמשיך לחפור - שלא יפרסמו בכתב, כי הדבר עלול לסכן במקומות אחרים". הדיון נמשך שעתיים ולטענת אנשי 'אתרא' אכן הוצא בסיומו היתר כי ניתן להמשיך בחפירות.

וכאן מגיע תורו של המשל העסיסי: "אם אכן מטרת ה'חתולים' הזועקים חמס על הנעשה במתחם נשר, להפסיק את ה'פשע', מדוע אינם עושים כפי שעושה היהדות החרדית במקרה שנודע על חילול קברים, פשוט יוצאים למקום הפשע, סופגים מהלומות רצח מקלגסי המשטרה, ולמחרת מופיעים שוב
ושוב".

ב'אגודה למניעת חילולי קברים' הגיבו: "אחרי שנתיים של מאבק בחופרי הקברים בנשר, יש כאן הודאה אמיתית של אותם אלו שחופרים. ר' משה שאול קליין שלח מכתב לר' דוד שמידל מדוע חופרים? והנ"ל השיב: זה לא אנחנו, זה מנדל אקשטיין. כשנשאל אקשטיין הוא השיב: זה לא אני זה ר' דוד שמידל, והמבין יבין מי משקר".



פשקווילים שקרים חתול אתרא קדישא אגודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד