כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

זעזוע בויז'ניץ: סודנים מחללים את חדר האדמו"רים?

לפני שיפוץ המבנה הוחלט: חדר האדמו"רים - המכונה 'פראווען צימער' - של בעל ה'אמרי חיים' ובנו ה'ישועות משה' זצ"ל יעבור שימור • במקום זאת הפך המקום למעונם של סודנים • צפו בתיעוד

חדר האדמו"ר. צילום: בחדרי חרדים
חדר האדמו"ר. צילום: בחדרי חרדים



זעזוע בקרב חסידי ויז'ניץ: חדרם של האדמו"רים מויז'ניץ, בעל ה'אמרי חיים' ובנו בעל ה'ישועות משה' זצ"ל - המכונה 'פראווען צימער' - חולל על-ידי פועלים סודנים.

בחדר זה קיבלו בעבר האדמו"רים את קהל האלפים לעצה ולברכה. אך מעת שהאדמו"ר הנוכחי עלה לכהן על כס ההנהגה, גבר זרם הפונים לחדרו - והמקום נעשה צר מהכיל. בשל כך החליטו בהנהלת הקהילה לערוך במבנה שיפוצים נרחבים.

הוחלט כי השיפוצים יערכו רק בחדרים הסמוכים, אך לא בחדר ה'פראווען צימער', כדי שלא לפגוע בו - וכי הוא ישמר כשהיה בימי האדמו"רים.

אך מתמונות שהגיעו לידי אתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי איש אינו מפקח כי הפעלים ישמרו על קדושת המקום.

וכך, מזרונים פרוסים על פני הקרקע ועליהם לנים הסודנים את לינת הלילה שלהם. ספרי קודש זרוקים בביזיון, ופה - בחדר שרבבות שפכו את ליבם, עושים הפועלים כמעט ככל העולה על רוחם. יש הטוענים, כי האדוקים שבין הפועלים הנוצרים, אף נושאים בו תפילותיהם.

גורמים בויז'ניץ מוסיפים, כי כל המבנה, למעט חדר האדמו"רים, רשום בתב"ע על שמו של הנגיד הרב חיים משה פלדמן מלונדון. זאת, לאחר שהוא היה זה שהלווה בשעתו את הסכום שנדרש לרכישתו מידי בני המשפחה המורחבת, שלידיהם עבר בירושה, לאחר פטירת בעל ה'אמרי חיים' זצ"ל.

צפו: כך נראה ה'פראווען צימער':















ויז'ניץ אמרי חיים סודנים שיפוצים חילול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד